10 ani de performanţă logistică la Dacia: peste 10 milioane m3 de piese expediate de Alliance International Logistic Network Mioveni

Investiţie cheie a Grupului Renault, platforma logistică, denumită astăzi Alliance International Logistic Network Mioneni (AILN Mioveni) , este  cea mai mare la nivel de Grup. Din 2005  până în prezent,  AILN Mioveni a expediat peste 10 milioane de m3 de piese, colecţii de piese (CKD sau SKD 2), pentru vehiculele din gama M0 3. Acestea reprezintă echivalentul a 5,2 milioane de vehicule.

AILN Mioveni are 17 uzine-client în cadrul Alianţei Renault-Nissan în lume.

 „În 2005, celebrul program Logan, cunoscut şi sub numele de cod X90, marca debutul unei expansiuni internaţionale.  În 2005, am pornit de la un volum de aproximativ 300.000 m3 de piese expediate, către trei situri (Rusia, Maroc şi Columbia) pentru asamblarea Logan şi am ajuns, în 2014, la aproximativ 1,7 milioane de m3, către 17 situri. Platforma logistică AILN Mioveni, parte a Direcţiei Logistice Dacia, este aprovizionată cu componente vehicule din trei surse: Uzinele Dacia, furnizori din România şi furnizori externi. De la AILN Mioveni  pleacă săptămânal 600 de camioane și 1600 de containere încărcate cu piese.  Am reuşit să atingem performanţa de a fi principala  platformă logistică sursă la nivelul Grupului Renault” a declarat Ştefan Gaibu, director Direcţia Logistică Dacia.

stefan_gaibu

Expedierea pieselor (piese de serie 4, motoare şi cutii de viteze) de la AILN Mioveni se face pe cale terestră, feroviară şi maritimă. Înainte de a fi expediate, sunt necesare etape de pregătire. Piesele sunt recepționate de la furnizori și sunt ambalate în cutii (kit carton sau ambalaj metalic returnabil), în funcţie de dimensiunile acestora. Fiecare cutie este stocată în zone speciale, corespunzătoare destinaţiei de transport. Pentru transportul feroviar, „imaginam un camion virtual, aşa cum ar trebui să arate încărcat, ţinând cont de dimensiuni şi greutate. Sistemul informatic ajută cu aceste date”, descrie Ionela Tutulean, operator AILN Mioveni. „Apoi verificăm documentaţia aferentă fiecărei cutii (codul de bare, eticheta) şi numărăm piesele din fiecare cutie ”, adaugă Tutulean. La final, cutiile sunt încărcate în containere cu ajutorul motostivuitoarelor, iar mai apoi, pe trenurile care pleacă de la AILN Mioveni către portul Constanţa, pentru transport ulterior maritim.


AILN Mioveni
este parte a Direcţiei Logistice Dacia (DLD), care asigură atât importul și expediţia pieselor către uzine ale Alianţei Renault Nissan din lume, cât şi expediția vehiculelor produse la Mioveni. În total, la nivelul Grupului Renault, sunt 10 centre logistice AILN, iar cel din România, de la Mioveni, este cel mai mare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *