30 de ani sub simbolul stelei în trei colțuri – fabrica Mercedes-Benz din Ludwigsfelde sărbătorește o aniversare specială

Fabrica Mercedes-Benz Ludwigsfelde (1) (002)

În urmă cu treizeci de ani, camionul LN2 a fost primul autovehicul Mercedes-Benz care a ieșit de pe linia de producție din Ludwigsfelde (Brandenburg), care între timp a devenit a treia cea mai mare fabrică de producție de autoutilitare din lume din cadrul grupului Daimler.

Astăzi, aproximativ 200 din modele de serie Sprinter (șasiu, autovehicul cu benă, cap tractor) sunt fabricate zilnic, ajungând la peste 50.000 pe an. Peste 820.000 de autovehicule sub brandul Mercedes-Benz au fost produse până acum la fabrica de la Brandenburg și vândute în întreaga lume.

De la camion la furgon – un nou început după căderea zidului

Camionul cu denumirea LN2 a deschis calea, urmat rapid de prima autoutilitară, T2, care a fost construită în aceeași perioadă, 1991-1996. Modelul T2 a fost urmat de Vario și în cele din urmă Mercedes-Benz Sprinter, ale cărui variante sunt în producție în Brandenburg din 2006. În prezent, în Ludwigsfelde sunt produse a treia generație de Sprinter, cu derivatele sale – capul tractor, cât și varianta bază pentru autorulote. Acestea stau la baza multor tipuri de autovehicule, precum ambulanțe, autorulote sau autoutilitare frigorifice.

Putere economică și siguranță pentru regiune

 

În urmă cu trei decenii, fabrica din Ludwigsfelde era unul dintre cei mai mari și, prin urmare, cei mai importanți angajatori industriali din regiune. Prim-ministrul Brandenburgului, Dietmar Woidke, cu ocazia aniversării a declarat: „Ceea ce a început acum 30 de ani a devenit o poveste de succes. Mă bucur că fostul producător de autovehicule GDR din Ludwigsfelde a fost stabilizat și extins datorită intrării Mercedes-Benz după anul 1990. Ludwigsfelde este astfel una dintre poveștile de succes ale unității germane. Cu compania tradițională din Stuttgart, Brandenburg are un partener economic puternic și de încredere. Guvernul este conștient de situația dificilă actuală a companiilor și a angajaților lor pe timp de pandemie. Facem tot posibilul pentru a ne asigura că în continuare avem condiții cadru bune, astfel încât să avem un start bun după sfârșitul previzibil al pandemiei. Și, desigur, acest lucru se aplică și producției Sprinter din Ludwigsfelde. Vara trecută am vizitat fabrica și am văzut cum arată producția modelului Sprinter în condiții de pandemie, cu măsuri de protecție. Angajamentul forței de muncă și cerințele ridicate impuse siguranței și sănătății angajaților de la fabrică sunt impresionante”.

În anii anteriori, Mercedes-Benz Vans a investit foarte mult în viitorul fabricii, în total aproximativ un miliard de euro. ”Fabrica este un pilon al rețelei noastre actuale de producție la nivel mondial. Am stabilit deja de câțiva ani planurile de viitor pentru Ludwigsfelde, având în vedere tendințele autoutilitarelor electrice și conectate. În plus, creștem constant digitalizarea producției. Toate acestea necesită putere inovatoare, expertiză și o abordare profesională – după cum demonstrează impresionant echipa Ludwigsfelde în fiecare zi”, a declarat dr. Ingo Ettischer, Head of Production Mercedes-Benz Vans.

Cel mai important capital: echipa

Astăzi, peste 2.000 de persoane lucrează pentru Mercedes-Benz în Ludwigsfelde, majoritatea la producția ultimei generații a modelului Sprinter. „Există un factor decisiv care determină succesul nostru durabil în cadrul fabricii, și anume echipa noastră. Doar cu oameni potriviți poți produce cu succes autovehicule într-o perioadă de timp atât de lungă. E nevoie de o echipă calificată și experimentată, care să ofere tot ce este mai bun în fiecare zi, astfel încât autovehiculele să poată fi produse conform specificațiilor clienților și să fie un partener de drum lung ani la rând”, a declarat dr. Markus Keicher, Directorul General al Mercedes-Benz Ludwigsfelde GmbH.

Modificări ale producției de-a lungul anilor

Producția s-a schimbat considerabil în ultimii treizeci de ani, iar fabrica a fost în mod constant dezvoltată. Datorită eficienței sale și a numeroaselor inovații, Ludwigsfelde este acum unul dintre cele mai moderne locații ale grupului. În ultimii ani, digitalizarea a crescut considerabil în producția de autoutilitare Mercedes-Benz, precum sistemele de transport fără șofer, sau utilizarea cipurilor RFID în procesele logistice.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *