Adrian Dincă, directorul general al RAR: “Ofertele de la service-urile care promit reparaţii rapide şi ieftine sunt, de obicei, o capcană!”

george dinca

Directorul General al Registrului Auto Român, ing. George Adrian Dincă, atrage atenția șoferilor să fie extrem de precauți atunci când aleg un service pentru repararea mașinii. El spune că, de obicei, ofertele care promit reparații rapide și ieftine nu pot fi decât o capcană.
Totodată, șeful RAR precizează că, în România, vârsta medie a vehiculelor care au ITP valabil este în prezent de 13,7 ani, prin urmare fenomenul îmbătrânirii parcului auto este unul real, iar consecințele acestuia duc la poluare și tot mai multe defecțiuni.

www.transport-business.ro: Câte autovehicule a controlat Registrul Auto Român, din punct de vedere tehnic, în trafic, în primele 6 luni ale lui 2018?
ing. George Adrian Dincă, Directorul General al Registrului Auto Român: 33.726. de vehicule, la nivelul întregii ţări. În urma controalelor s-a constatat că aproape jumătate dintre acestea erau neconforme. Este de precizat că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni.

www.transport-business.ro: Care au fost cele mai multe probleme descoperite?
ing. George Adrian Dincă, Directorul General al Registrului Auto Român: Cele mai multe probleme au fost descoperite la instalaţia electrică de iluminare şi semnalizare, sistemul de reducere a emisiilor poluante, punţi, jante, anvelope şi suspensie, vizibilitate precum şi la sistemele de frânare şi direcţie.
La nivel naţional, aproximativ una din 10 maşini trase pe dreapta de poliţie şi verificate de RAR poluau peste limita legală admisă.

www.transport-business.ro: Care au fost măsurile luate?
ing. George Adrian Dincă, Directorul General al Registrului Auto Român: În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, în primul semestru al lui 2018 au fost aplicate peste 11 mii de amenzi contravenţionale, au fost retrase 8.480 de certificate de înmatriculare şi reţinute 258 de permise de conducere. Menționez că în situaţia în care una dintre măsurile luate a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice specifice la reprezentanţele RAR din ţară.

www.transport-business.ro: Cât de bătrâne sunt mașinile din România?
ing. George Adrian Dincă, Directorul General al Registrului Auto Român: În România, vârsta medie a vehiculelor care au ITP valabil este în prezent de 13,7 ani. Fenomenul îmbătrânirii parcului auto este real. Pe de altă parte, tendința ultimilor ani este de îmbunătățire a vârstei medii a parcului auto circulant, excepția fiind în primele luni ale anului 2017, atunci când dispariția timbrului de mediu a condus la înmatricularea unui număr mare de vehicule vechi.

www.transport-business.ro: Care sunt consecințele unui parc auto îmbătrânit?
ing. George Adrian Dincă, Directorul General al Registrului Auto Român: Un parc auto îmbătrânit are multiple efecte nedorite, printre acestea numărându-se lipsa sistemelor moderne care sporesc siguranța rutieră, creșterea emisiilor poluante chimice din marile orașe și frecvența mult mai mare a defecțiunilor.

www.transport-business.ro: Mulți posesori de mașină se plâng de calitatea slabă a serviciilor de la service-urile auto. Ce puteți face în sensul acesta?
ing. George Adrian Dincă, Directorul General al Registrului Auto Român: Regulat, facem controale la service-urile auto, prin Departamentul Supraveghere Piaţă al Registrului Auto Român. La ultimul control, am închis peste 200 de service-uri care nu aveau autorizaţie de funcţionare. Măsura a fost luată după un control făcut de inspectorii Registrului la 655 de societăţi din toată ţara.
RAR a suspendat activitatea la alte 49 de service-uri care nu şi-au menţinut condiţiile iniţiale de autorizare.

www.transport-business.ro: Care au fost motivele principale pentru sancțiuni?
ing. George Adrian Dincă, Directorul General al Registrului Auto Român
Sancţiunile au fost aplicate pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de rulare fără a deţine Autorizaţie Tehnică, neconformitatea de a nu efectua inspecţiile finale care să garanteze că autovehiculul corespunde condiţiilor şi reglementărilor legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie, neconformitatea de a nu-şi păstra şi respecta condiţiile iniţiale de autorizare și lipsa certificatelor de garanţie emise pentru lucrările efectuate.

www.transport-business.ro: Ce îi sfătuiți pe șoferi, atunci când se duc la un service?
ing. George Adrian Dincă, Directorul General al Registrului Auto Român: Posesorii de mașini trebuie să fie extrem de atenți atunci când aleg service-ul în care îşi duc maşina la reparat. Ofertele de pe piaţă care promit reparaţii rapide şi ieftine sunt, de obicei, o capcană. Asemenea service-uri nu dispun de capabilitatea tehnică specifică care să ateste calitatea reparaţiilor efectuate.
Practic, acesta este și motivul pentru care inspectorii RAR efectuează în mod frecvent controale – pentru a servi intereselor reale ale posesorului de autovehicul și a stabili o stare de normalitate în sfera serviciilor auto.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *