Aproape jumatate dintre drumurile modernizate din Romania aveau termenul de folosinta depasit, in decembrie 2010

Potrivit INS, drumurile publice de transport aveau, la sfarsitul anului 2010, o lungime totala de 82.386 kilometri, din care 20,1% reprezentau drumuri nationale, 42,8% drumuri judetene si 37,1% drumuri comunale.

Din punct de vedere al tipului de acoperamant, cele mai multe drumuri nationale erau, la 31 decembrie 2010, cele pietruite si de pamant (34.915 kilometri, respectiv 42,3%), urmate de drumurile modernizate (in proportie de 88% drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu) – 25.171 kilometri (30,6%), si drumurile cu imbracaminti usoare rutiere (22.300 kilometri, cu 27,1%).

In ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, potrivit INS, 47,2% din lungimea drumurilor modernizate si 59,6% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita.

Din totalul drumurilor nationale, 6.188 kilometri (37,4%) erau drumuri europene, iar 332 kilometri (cu 3,4% mai mult decat in anul 2009, respectiv 11 kilometri) insumau autostrazile.

De asemenea, drumurile publice de transport totalizau, la sfarsitul anului 2010, o lungime de 82.386 kilometri, din care 16.552 kilometri (20,1%) reprezentau drumuri nationale, 35.221 kilometri (42,8%) – drumuri judetene, si 30.613 kilometri (37,1%) – drumuri comunale.

Totodata, 242 kilometri (0,3%) reprezinta drumuri cu trei benzi de circulatie, iar 1.353 kilometri (1,6%) drumuri cu patru benzi de circulatie.

Drumurile judetene, erau, in proportie de 46,4%, drumuri cu imbracaminti usoare rutiere, iar drumurile comunale, erau in proportie de 49,3% drumuri pietruite.

In ceea ce priveste liniile de cale ferata de utilizare publica, la finele anului trecut, erau date in exploatare 10.785 kilometri, din care 10.645 kilometri (98,7%) linii cu ecartament normal, cinci kilometri (0,1%) linii cu ecartament ingust si 135 kilometri (1,2%) linii cu ecartament larg.

Densitatea liniilor la 1.000 de kilometri patrati teritoriu a fost de 45,2%, in timp ce densitatile cele mai mari s-au inregistrat, in ordine, in regiunea Bucuresti-Ilfov (153,2%), regiunea Vest (59,1%) si Sud Est (48,9%).

La sfarsitul anului trecut, lungimea liniilor de cale ferata in exploatare electrificate era de 4.020 de kilometri, in crestere cu 0,4% fata de anul 2009 (+18 kilometri), echivalentul a 37,3% din reteaua de cale ferata aflata in exploatare. AGERPRES

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *