Prima pagina
Citeste revista
Publicitate
JobTransport
Contact

Meniu
Stiri
Arhiva stiri
Curs valutar
Distante rutiere
Cotele apelor romanesti
Cotele apelor straine
Tendinta apelor Dunarii
Conditii de livrare Incoterms
Resurse utile
Firme de transport
Arhiva newsletter
Termeni si conditii


Pagina Facebook

    









Cel mai mare parc logistic realizat de o companie de profil va purta marca FM Logistic

RBT editia nr. 39/Ianuarie 2010 Articol adaugata la, 04 Ianuarie 2010 ( Andrei Vartolomei )
Afisari: 3858

Cel mai mare parc logistic realizat de o companie de profil va purta marca FM Logistic
 

Pe aceeasi tema


Atitudinea te angajeaza!
Logistica uriasa pentru circ
Un nou centru logistic Gefco, la Arad
Cum au supravietuit crizei firmele de curierat
Stocul de spatii nu va creste remarcabil
Operatorii de logistica isi extind activitatea
Importanta si rolul centrelor logistice
Jan Paul Olijslager, Project Manager Logistics in cadrul Holland International Distribution Council: Pentru Romania, solutiile multimodale sunt cheia dezvoltarii logisticii
FM Logistic isi axeaza dezvoltarea pe zona de Vest a tarii
Recunoasterea importantei sectorului logistic, ceruta de reprezentantii sectorului

Stiri din transport


O cursa Tarom Bucuresti - Madrid s-a intors pe Aeroportul Otopeni din motive de siguranta
Sorin Oprescu: Pasajul Basarab ar putea fi dat in folosinta in martie 2011
Prima lectie de zbor pentru copii
Ofertele pentru asigurari continua si in ianuarie! Topul celor mai ieftine RCA pentru masina ta!
Aproape jumatate dintre drumurile modernizate din Romania aveau termenul de folosinta depasit, in decembrie 2010
1,1 mld. euro pentru 90 km de cale ferata noua Sighisoara - Coslariu merg la francezii de la Alstom si Alcatel Lucent
Noile modele auto ce vor ajunge pe piata din Romania in 2011 - analiza
Scaderea vanzarilor auto a dus la reducerea cifrei de afaceri in comert in iulie, dar si la 7 luni
Trei vagoane in plus pentru trenurile catre Festivalul de la Sapanta
Masinile nu vor mai porni la drum cu soferi bauti
 
FM Logistic si-a propus sa concureze proiectele dezvoltatorilor de centre logistice si sa investeasca intr-un parc propriu, cu o suprafata de depozitare de 110.000 mp. Derulata pe un teren de 22 de hectare din Petresti (Dambovita), adiacent autostrazii Bucuresti-Pitesti, investitia va reprezenta cel mai mare proiect de acest tip derulat de un operator logistic si nu de un dezvoltator imobiliar. Ridicarea centrului va fi demarata in intervalul aprilie-decembrie, in functie de evolutiile pietei si de rezultatul licitatiei pentru atribuirea contractului de constructie. Investitia de la Petresti nu este singura de acest fel planificata de furnizorul de servicii logistice, un centru asemanator, cu o suprafata de depozitare de 86.000 mp, fiind finalizat la Dudesti, in apropiere de Timisoara, in urma unei investitii de 20 de milioane de euro.

Incredere in potentialul pietei locale

 In prezent, FM Logistic opereaza mai mult de 60.000 mp de platforme logistice, in Timisoara (trei module) si Bucuresti (doua module) si doua centre de cross-docking ale partenerilor la Cluj- Napoca si Bacau, dar investitiile in platforme proprii, evaluate la 100 de milioane de euro in urmatorii patru-cinci ani, vor avea ca efect renuntarea la actualele contracte de inchiriere. Strategia indrazneata a FM Logistic la capitolul investitii are la baza asteptari optimiste legate de evolutia pietei locale. „Daca ar exista o retea rutiera de calitate, Romania ar putea lua locul Ungariei, principala destinatie a investitiilor in logistica din Europa de Sud-Est de pana acum. Deja, operatiunile din Romania genereaza o cifra de afaceri tripla fata de Ungaria“, este de parere Sylvain Cotin, directorul general FM Logistic pentru Romania si Ungaria. Potrivit reprezentantilor integratorului logistic, multe companii studiaza posibilitatea infiintarii unui centru de distributie european unic, undeva in Europa Centrala, iar Timisoara ar putea fi o locatie deala pentru un astfel de centru. „De altfel, noi deja utilizam acest model: la Timisoara avem o platforma de distributie unica pentru Europa de Sud-Est. Bucurestiul este de asemenea bine localizat, in apropierea portului Constanta, asa incat am putea oferi aici un volum foarte mare de servicii, daca ar exista reteaua rutiera bine pusa la punct. Sunt spaniol si va pot spune ca Spania nu avea o retea rutiera eficienta acum 20 de ani. N-a fost nevoie de 20 de ani sa modernizam reteaua si sunt convins ca nici in Romania nu va trece atat de mult timp“, este de parere Carlos Velez, directorul FM Logistic pentru Europa Centrala. Una dintre particularitatile pietei locale este un volum de servicii de transport mai mare decat media grupului, iar acest fapt a facut ca FM Logistic sa planuiasca investitii si la nivelul flotei de semiremorci, care va creste anul viitor de la 45 la 55 de unitati.


Efectele crizei, combatute cu atragerea de noi clienti

Ambitioasele planuri ale FM Logistic nu par sa tina cont de conjunctura economica potrivnica unor proiecte grandioase. Chiar si managerii furnizorului de servicii logistice admit ca 2010 nu va fi mai bun decat 2009. „Daca in 209 a fost o criza din cauza reducerii cererii, in 2010 productia va fi drastic redusa, pe fondul ajustarilor determinate tocmai de cererea mica. In 2009, am avut probleme cu cresterea stocurilor - am ajuns la un grad de ocupare a depozitelor de 90%. Acum, unele companii se gandesc sa-si injumatateasa stocurile. In aceste conditii nu te poti astepta ca businessul actual sa creasca“, a explicat Cotin. Pentru a evita un declin, solutia gasita de FM Logistic este atragerea de noi clienti. „Recent, am semnat primul contract cu un client din sectorul farmaceutic, Sanofi Aventis - Zentiva. Din al doilea trimestru din 2010 vom oferi servicii logistice acestei companii, intr-un spatiu de numai 2.500 mp dar cu o serie de caracteristici speciale, cu doua regimuri de temperatura controlata pentru medicamente“, a explicat managerul FM Logistic pentru Romania si Ungaria. In conditiile atragerii de noi clienti, FM Logistic estimeaza pentru exercitiul financiar 2009 (aprilie 2009-martie 2010) realizara unei cifre de afaceri de 18 milioane de euro, nivel similar cu rezultatul din anul anterior.



Articole RBT - Actualitate - Nr. 39/Ianuarie 2010
 
•  Concedierile colective, o solutie finala greu de aplicat
•  Cel mai mare parc logistic realizat de o companie de profil va purta marca FM Logistic
•  Proceduri pentru recuperarea creantelor transportatorilor
•  TLS Congress - opportunitate pentru afaceri de succes
•  Biocombustibilii, folositi si in aviatie din 2020
•   Un procent din PIB pentru autostrazi