Autostrada suspendata va fi chinezeasca sau nu va fi deloc

In doi ani chinezii au realizat 9,6 kilometri. „Am primit asigurari ca modelul poate fi implementat si la Bucuresti. Continuam discutiile”, a declarat Sorin Oprescu, citat intr-un comunicat al Primariei Capitalei.

Primarul Oprescu se afla intr-o vizita de cinci zile in China – miercuri si joi la Beijing, iar de vineri pana duminica la Shanghai. Oprescu incearca implicarea companiilor din cele doua orase si in mai multe proiecte de infrastructura prin parteneriate de tip public-privat, pentru a compensa restrictiile bugetare impuse de Consiliul General.

Cine este Beijing Construction Engineering Group
Pana de curand, parea ca favorita lui Oprescu in cursa pentru realizarea autostrazii suspendate era Shanghai Construction Group (SCG). Reprezentantii companiei sunt asteptati, in cursul lunii martie, la Bucuresti, pentru a discuta proiecte de infrastructura, a precizat, pentru gandul, Liu Qiwei, consilier comercial al Ambasadei Chinei. SCG este una dintre companiile care au construit unele dintre cele mai inalte cladiri si cele mai lungi poduri din lume.

Noutatea este data de aparitia unui alt candidat: BCEG, o companie aflata, ca si SCG, in topurile mondiale ale constructorilor. Cu filiale in Asia, Africa si Europa si in America, compania din Beijing se lauda cu 3 milioane de metri patrati construiti anual si cu numeroase realizari de marca, cum sunt Insula Al Reem din Emiratele Arabe Unite sau turnul televiziunii din Beijing. BCEG are experienta si in constructia de drumuri, poduri, proiecte subterane, tuneluri pentru transportul feroviar, puturi de mare adancime etc.

Varianta chineza, o poveste veche de doi ani
Autostrada suspendata ar urma sa fie construita la o inaltime de 30-40 de metri, sa porneasca din zona Otopeni si sa se termine pe centura Capitalei, in zona Åžoseaua Giurgiului.

In luna septembrie 2009, Sorin Oprescu il informa pe vicepresedintele Comitetului Municipal din Beijing, Zhao Wenzhi, despre inceperea discutiilor cu firma Shanghai Construction Group (SCG), pentru constructia in Bucuresti a autostrazii suspendate, in parteneriat public-privat.

SCG si-a aratat atunci disponibilitatea de a investi in proiect 850 de milioane de euro. Zilele trecute, surse din Primaria Capitalei sustineau ca negocieri avansate se poarta atat cu SCG (pentru tronsonul 2 al autostrazii suspendate), cat si cu o companie sud-coreeana (pentru tronsonul 1).

Bugetul Capitalei, mai mic cu un miliard de lei
Consilierii generali au votat, luni, bugetul Primariei Capitalei pentru 2011, care va fi de 4,5 miliarde de lei, mai mic cu peste un miliard fata de cel din anul anterior, cand a fost de 5,6 miliarde de lei.

„Evident ca avand in vedere ce s-a intamplat ieri (luni – n.r.) la Consiliul General, voi incerca sa aduc si mai multi bani pentru finalizarea proiectelor deja incepute de municipalitate si aici ma refer la Stadionul National, Centrul Istoric sau strapungerile mai multor bulevarde care trebuie continuate sau finalizate”, a precizat Sorin Oprescu. gandul.info

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *