Berceanu vrea sa faca in 2011 o singura autostrada de la Pitesti la Constanta

Este vorba de un proiect ce presupune unirea Centurii Pitesti, care se afla, potrivit ministrului, la standarde de autostrada, cu A1, centura Bucurestiului, A2 si apoi Centura Constantei. In zona Cernavoda – Constanta se va circula, insa, pe un singur sens, pana la finalizarea lucrarilor.

Ministrul a precizat ca, in 2011, cel putin centura din partea de nord a Bucurestiului, care este si cea mai intens circulata, va avea 4 benzi pe sens, urmand ca ulterior si centura din partea de sud sa fie refacuta la standarde europene.

Desi proiectul are data limita sfarsitul anului 2011, ministrul a promis ca se vor face toate eforturile ca acesta sa fie gata inainte de inceperea sezonului estival, astfel incat turistii sa poata ajunge mai usor la mare.

Realizarea unei singure autostrazi Pitesti-Contanta face parte din construirea coridorul IV pan-european (Nadlac – Sibiu – Bucuresti – Constanta) si este finantat in proportie de 85% de UE, care acorda Romaniei suma de 2 miliarde de euro.

Taxa pe autostrada

Comisia Europeana a cerut, insa, ca pe aceasta atostrada sa fie introdusa si o taxa de drum, folosita insa doar pentru intretineri si reparatii. Desi Ministerul Transporturilor nu a decis inca nimic in acest sens, conform primelor estimari, taxa ar putea fi in jurul sumei de 3 euro la 100 de km.

Radu Berceanu a reusit sa dea in folosinta, anul trecut, primii 42 de km de pe Autostrada Transilvania, din totalul celor 836 de km, promisi pana in 2012, in campania electorala din 2008.

Pachetul de masuri pentru relansare economica al guvernului Boc pentru 2009-2010 nu prevede insa finalizarea niciunui kilometru de autostrada pana la sfarsitul acestui an, desi proiectele Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) se arata ca, pana in decembrie 2010, ar trebui finalizati nu mai putin de 275 de kilometri de autostrada.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *