• Logistică

MAT_4199xxxxxxxxxx

Comunitatea de afaceri din sectoarele producătoare de bunuri de larg consum, logistic şi de retail s-au reunit pe 23 mai 2018, la Palatul Universul, în cadrul evenimentului Leading through Change organizat de filiala liderului global în soluţii logistice CHEP România, pe tema Revoluției Industriale 4.0. Evenimentul a avut ca scop crearea unei viziuni asupra dezvoltării afacerilor în viitor, prin înțelegerea provocărilor şi oportunităţilor aduse de digitalizarea sectorului producător.
Compania britanică de cercetare de piață IGD a oferit, prin Ray Leung, Category Capability Manager, o perspectivă asupra tendinţelor globale în FMCG şi comerţul modern, marcate de digitalizare: orientarea consumatorilor către experienţe de cumpărare simple şi rapide, interconectivitatea produselor, personalizarea şi hiperautenticitatea. Alex Edge, Supply Chain Capability Manager IGD a punctat faptul că, pentru a-şi crea avantajul competitiv, companiile vor trebui să colaboreze mai bine, să utilizeze datele mai inteligent, să investească în noi tehnologii și, în final, să recruteze și să-şi instruiască personalul pentru roluri care încă nu există.
Gabriel Andronescu, director general CHEP România, a afirmat faptul că toate companiile funcţionează în interdependenţă şi că este nevoie de mai multă colaborare pentru a crea un ecosistem sănătos şi o industrie vibrantă.
“Este obligatoriu să conştientizăm că, doar prin colaborare, punând resursele împreună – competențe, tehnologie, digitalizare – putem crea un ecosistem de afaceri sănătos și o creștere economică sustenabilă”, a subliniat Gabriel Andronescu, director general CHEP România.
“Încrederea și parteneriatul transparent între companii sunt esențiale pentru a maximiza beneficiile a tot ceea ce se întâmplă în a patra revoluţie industrială. Mai devreme sau mai târziu, se va conștientiza că nu există un plan B. E obligatoriu să oferi încredere și să ai încredere, altfel, nu vei face parte din ecosistem, vei fi eliminat”, a adăugat Andronescu.
Juan Jose Freijo, Global Head of Sustainability Brambles, a explicat de ce decuplarea de la resurse va fi noul mod de creștere economică. Una dintre cele mai importante oportunități de creștere economică e adaptarea modelelor de afaceri la circularitate, de la designul de produs și ambalaj, până la modul de operare în Supply Chain, prin întreţinere, reparaţie, reutilizare şi reciclare. Regândirea modelelor de afaceri poate soluționa lipsa de resurse umane și materie primă, așteptările consumatorilor conștienți de impactul industriei asupra mediului și presiunile legislative, ceea ce va conduce, în cele din urmă, la coagularea unui ecosistem de afaceri circular.

Industria 4.0 în România

Evenimentul a oferit analiza oportunităţilor şi provocărilor pe care le vom întâmpina în România, din perspectiva reprezentanților EY, Ecopack, Alka, Mainfreight și CHEP.
În FMCG, principala provocare va fi reinstruirea forţei de muncă, având în vedere că sectorul de producţie trebuie să se adapteze la digitalizare şi să se pregătească pentru integrarea de posturi noi.
Barierele de implementare enunţate de companiile prezente la eveniment sunt mentalitatea, educaţia, rezistenţa la schimbare, timpul și efortul destinat reinstruirii angajaților, lipsa de predictibilitate legislativă. Există, însă, un interes evident pentru analiza oportunităţilor de dezvoltare a afacerilor pe termen lung, în context 4.0.
Revoluția industrială 4.0 deschide o perioadă de oportunități, sub impactul noilor tehnologii. Va stimula agilitatea afacerilor, a producției și a lanțurilor logistice, prin convergența noilor tehnologii. Vor scădea costurile de transport, comunicații, logistică, ceea ce va constitui un câștig pe termen lung, în eficiență și productivitate.
Sporirea vitezei de reacție la dinamica cererii va creşte competitivitatea producătorilor şi pe piaţa globală.
“Noul context nu va diminua, ci va pune în valoare talentul, intuiția umană, ca factor de producţie vital. Românii vor cheltui mai mult pe servicii personalizate decât pe produse manufacturate, tendință evidentă în creșterea anuală de 3,7% în martie 2018 față de creșterea industriei de 1,4%”, a afirmat jurnalistul Radu Soviani.
“Revoluţia a început. E esenţial să avem o viziune de dezvoltare, să înțelegem în primul rând cât mai bine ce ni se întâmplă astăzi şi să înţelegem către ce noi paradigme mergem în viitor. Aceasta ne dă o şansă, într-o ţară ca România, ca saltul tehnologic sa fie dublat de un salt de mentalitate, iar ambele sa ne pună într-o poziție de vârf,” a încheiat Gabriel Andronescu.

Digitalizare la raft

La eveniment, reprezentanții companiilor prezente au testat aplicaţia de realitate virtuală dezvoltată de CHEP pentru facilitarea reaprovizionării și a promoțiilor în magazine. Marco Salort, Director Instore Solutions CHEP, a subliniat modul în care, prin tehnologie încorporată în paleţii fracţionaţi folosiţi la prezentarea promoţiilor, retailerii își cresc vânzările prin oferte transmise instant consumatorului aflat în proximitatea standurilor.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *