Consolidarea malurilor Canalului Dunare-Marea Neagra – 344 de milioane euro prin Strategia Dunarii

„Romania va coordona trei domenii (in cadrul Strategiei UE privind Dunarea, n.red.) – transportul fluvial impreuna cu Austria, turismul si cultura impreuna cu Bulgaria, gestionarea riscurilor generate de fenomene extreme impreuna cu Ungaria”, a spus ministrul de Externe, Teodor Baconschi, la o conferinta de presa dedicata acestei Strategii si la care au luat parte Elena Udrea si Anca Boagiu.

Baconschi a mentionat si cateva proiecte inscrise pe agenda strategiei: asigurarea navigabilitatii pe tot parcursul navigabil al Dunarii si pe toata durata anului, retehnologizarea porturilor dunarene, construirea canalului Dunare-Bucuresti, proiectarea de noi poduri peste Dunare cu Bulgaria,(…) generalizarea internetului in mediul urban, (…) construirea caii ferate rapide Budapesta-Bucuresti-Constanta, crearea unui institut international pentru Delta Dunarii si Marea Neagra, elaborarea unui sistem de monitorizare a ecosistemelor sau imbunatatirea calitatii apei prin construirea de statii de purificare in majoritatea porturilor dunarene.

La randul ei, ministrul Anca Boagiu a oferit detalii despre proiectele pe care institutia sa le dezvolta in legatura cu Strategia Europeana a Dunarii.

„In ceea ce priveste proiectele, unele au deja resursa financiara asigurata, chiar sunt in implementare, altele urmeaza sa fie finantate si sa fie implementate in perioada urmatoare”, a spus Boagiu.

„Imbunatatirea conditiilor de navigatie pe Dunare, in sectorul Calarasi-Braila este un proiect care are deja studiul de fezabilitate facut, iar valoarea sa este de 56 de milioane de euro. Cel de-al doilea vizeaza imbunatatirea conditiilor de navigatie pe sectorul comun romano-bulgar al Dunarii, are o valoare de 254 de milioane de euro din care Romaniei ii revine de acoperit 220 de milioane de euro, (…) un alt proiect este podul rutier canal Dunare Marea Neagra si lucrarile aferente infrastructurii de acces in Portul Constanta si acesta are deja finantare, 150 de milioane de euro si va executat in perioada pana in 2012”, a mentionat Boagiu.

Ea a mentionat si proiectele pentru consolidarea malurilor Canalului Dunare-Marea Neagra, de 334 de milioane de euro, consolidarea malurilor pentru canalul Poarta Alba – Midia Navodari – 309 milioane euro, precum si la o serie de lucrari de reabilitare si modernizare de infrastructura portuara.

Elena Udrea, care prin institutia pe care o conduce, va coordona alaturi de Bulgaria componenta de turism a Strategiei Dunarii, a spus ca un obiectiv important pe care il urmareste este sprijinirea crearii unei strategii de turism pentru intreaga regiune a Dunarii.

„Consideram ca o asemenea strategie poate fi vitala atat din punctul de vedere al dezvoltarii coordonate a pietei de turism in regiune cat si din punctul de vedere al planurilor de investitii in statele partenere”, a spus Elena Udrea, adaugand ca se poate folosi experienta acumulata prin crearea unei strategii pentru Romania in acest domeniu.

„Exista in intentia noastra si elaborarea unui proiect transfrontalier de valorificare a unor importante rute culturale istorice de genul Drumul Imparatilor Romani, program ce urmeaza a fi promovat in comun de catre Romania, Bulgaria si Serbia. Un alt avantaj competitiv pe care putem si trebuie sa il folosim este bogatia patrimoniului intercultural al minoritatilor dunarene. In Romania, Dunarea strabate cinci regiuni istorice: Banat, Oltenia, Valahia, Moldova si Dobrogea, 18 din cele 22 de minoritati din Romania aflandu-se in aceasta zona, rezultand o puternica amprenta cultural-istorica”, a spus Udrea. mediafax.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *