Criza a ocolit croazierele pe Dunare

Trebuie sa intensificam eforturile de marketing si, ca sa determinam cresterea interesului pentru croaziere pe Dunare, trebuie sa spunem povesti despre aceste locuri“, a spus Gerhard Skoff, presedintele Comisiei. Totusi, majoritatea paticipantilor la conferinta au fost de parere ca turismul pe Dunare si de-a lungul fluviului nu a fost afectat semnificativ de criza in 2009, iar estimarile pentru acest an sunt optimiste, datorita situatiei rezervarilor timpurii, dar si a prelungirii sezonului.

„Daca inainte vapoarele navigau de la jumatatea lunii mai si pana la sfarsitul lui octombrie, acum primul vapor a plecat in croaziera in martie, iar ultimul va pleca in data de 10 ianuarie 2010 “, a adaugat Gerhard Skoff. Totusi, sezonul 2010 poate fi umbrit de probleme legate de conditiile de navigatie. „In 2010, navigatia pe Dunare va fi afectata de inchiderea ecluzelor de la Portile de Fier I si II pentru reparatii. Timp de 10 zile, nu se va putea trece pe la Portile de Fier I, pentru ca in data de 14 mai este programata redeschiderea ecluzei de pe malul romanesc, dar din data de 4 mai va fi inchisa ecluza de pe malul sarbesc, reparatiile urmand sa dureze pana in mai 2011.

La Portile de Fier II, teoretic nu ar trebui sa se suprapuna reparatiile, insa daca apar probleme la ecluza de pe malul romanesc, care ar trebui sa se redeschida in cursul lunii iulie, exista riscul unui nou blocaj, intrucat in intervalul august-octombrie 2010 va fi inchisa ecluza de pe malul sarbesc. Am primit asigurar ca daca vor surveni blocaje, se va acorda prioritate navelor de pasageri in detrimentul celor ce trnapsorta marfuri“, a declarat Milan Stefanovic, General Manager al companiei de navigatie Prvo Parobrodsko Drustvo din Serbia. O alta problema va fi cauzata de eliminarea vizelor pentru cetatenii sarbi care calatoresc in UE, fapt care va obliga autoritatile de la Belgrad sa inaspreasca verificarile la frontiere, inclusiv cand este vorba despre controlarea navelor ce naviga pe Dunare.

Avand in vedere locul de desfasurare, principalul punct de atractie al conferintei l-a constituit prezentarea porturilor dunarene romanesti si a posibilitatilor de a organiza circuite turistice pe uscat, pornind din aceste porturi. Din pacate, daca ideea combinarii croazierelor cu vizitarea castelului Bran sau a Casei Poporului a captat atentia publicului, aspectul dezolant al multor facilitati portuare existente de-a lungul Dunarii romanesti a dezamagit. Cel putin pe termen scurt, aceste dezamagiri nu vor determina reducerea traficului de pasageri in porturile dunarene romanesti, insa nici nu se poate spera ca turistii straini vor trece la nesfarsit cu vederea neajunsurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *