• uncategorized

Mirabela Stoica

Stiati ca anvelopele sunt responsabile pentru consumul a pana la 20% din combustibilul utilizat de un automobil? Astfel, optand pentru anvelope cu un nivel ridicat de eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil, veti putea parcurge mai multi kilometri la fiecare umplere a rezervorului, dar acesta va produce si mai putine emisii de CO2. Astfel, mediul inconjurator va avea mai putin de suferit, spun specialistii din domeniu.
Cum se ajunge la acest rezultat pozitiv? Foarte simplu. Acest tip de anvelope necesita mai putina energie pentru a rula. „O anvelopa care ruleaza cu usurinta necesita mai putin combusibil. Si asta pentru ca se consuma o cantitate mai mica de energie prin frecare si caldura. Poate ca ati auzit despre anvelopele cu rezistenta scazuta la rulare, care, in esenta, inseamna acelasi lucru”, spune Carol Teodorescu, manager la Autogroup Anvelope.

Diferenta dintre A si G

Uniunea Europeana a cerut ca eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil sa fie notata cu litere de la A la G, utilizand si culori. A (verde) inseamna anvelope care au cea mai mare clasa de eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil, iar G (rosu) exista pe anvelopele cu cea mai mica clasa de eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil. Clasa D nu este utilizata pentru autoturisme passenger.
Diferenta dintre clasa A si G ar putea insemna o reducere de pana la 7,5% a consumului de combustibil. „In termeni reali, daca alegeti anvelope din clasa A in locul unor anvelope din clasa G ati putea economisi peste 6 litri de combustibil la fiecare 1.000 km, iar in bani vorbim de o economie de peste 300 de euro de-a lungul duratei de viata a anvelopelor. In plus, esentialul este ca se va reduce si impactul asupra mediului”, adauga Carol Teodorescu de la Autogroup Anvelope.

Umflati corect anvelopele

Pe de alta parte, pentru a beneficia de eficienta optima din punctul de vedere al consumului de combustibil, asigurati-va ca anvelopele sunt umflate corect. Presiunea scazuta a anvelopei creste rezistenta la rulare si afecteaza capacitatea de aderenta pe carosabilul ud. „Greutatea vehiculului si stilul personal de sofat pot, de asemenea, sa exercite o mare influenta. Sofatul eficient din punctul de vedere al consumului de energie sau «sofatul eco» poate reduce semnificativ consumul de combustibil”, spune si Robert Ramniceanu, managerul service-ului Autolux Europa.

Aderenta la carosabilul ud, esentiala

In plus, atunci cand va alegeti anvelopele, luati in calcul si aderenta acestora la carosabilul ud. Unele cu grad mare de aderenta pe un carosabil ud se vor opri mai repede in momentul in care se aplica frana totala.
Si aceasta aderenta pe carosabilul ud se evalueaza, conform cerintelor UE, de la A la F. A inseamna clasa cea mai mare, F clasa cea mai mica (D si G nu sunt utilizate pentru autoturisme passenger).
Cat de important este si acest aspect? Este suficient sa spunem ca, intr-o situatie de urgenta, cativa metri inseamna foarte mult. In cazul unui autoturism passenger care aplica frana totala la 80 km/h, anvelopele de clasa A vor frana cu pana la 18 metri mai repede decat anvelopele de clasa F.

De la silentios la zgomotos

Important de mentionat este si faptul ca anvelopele contribuie la zgomotul produs de un autoturism in trecere. Alegerea unei anvelope dintr-o clasa buna ca nivel de zgomot va reduce impactul sofatului  asupra mediului inconjurator.
Deoarece pentru multe persoane valorile exprimate in decibeli sunt necunoscute, clasa de zgomot este, de asemenea, afisata. Aceasta clasifica anvelopele in functie de viitoarele limite de zgomot pentru anvelope la nivel european. O unda neagra inseamna silentios, doua unde negre – moderat, trei unde negre – zgomotos.

 

De ce este necesar sa schimbam anvelopele?

Anvelopele de iarna sunt mai moi si ofera o aderenta buna la temperaturi scazute. Pe timp de vara, acestea sunt expuse deteriorarii mai rapide, isi pierd proprietatile dinamice si nu ofera securitate. Din acest motiv, se recomanda utilizarea anvelopelor de vara care au un cauciuc mai rigid. Compozitia lor chimica va oferi nu numai un bun contact cu drumul, dar si performantele de franare vor creste.
Utilizarea anvelopelor de iarna pe timpul verii prezinta urmatoarele dezavantaje majore:
– Distante de franare mai mari, atat pe carosabil ud, cat si uscat;
– Nesiguranta la viteze ridicate;
– Aderenta scazuta pe sosea;
– Manevrabilitate nesigura, instabilitate in viraje;
– Uzura si degradare rapida (o anvelopa cu o adancime de 1,6 mm este considerata complet uzata si trebuie de urgenta inlocuita, conform producatorilor de anvelope).

Sursa: dedeman.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *