Cumpărați mașini la mâna a doua Euro 6 și Euro 5 și întrețineți-le corespunzător!

cristian_bucur-rar

Directorul tehnic al Registrului Auto Român, Cristian Bucur, recomandă românilor să-și cumpere mașini la mâna a doua Euro 6 și Euro 5, iar apoi să le întrețină corespunzător. Asta pentru că există riscul ca mașinile neconforme pe partea de emisii poluante să fie scoase din parcul auto național.

„La nivelul UE este o preocupare majoră pentru scăderea valorilor noxelor: compuși chimici poluanți, oxizi de azot în special, dar și a emisiilor de gaze cu efect de seră. Este limpede că aceste preocupări vor duce la un potențial exod al acestor vehicule către România, inclusiv. Aș vrea să rămânem totuși în zona adevărului tehnic și să spunem că inamicul nostru este doar motorul diesel vechi, care nu înglobează tehnologii de depoluare, asta înseamnă motoarele care au fost omolagate până la nivelul Euro 4, inclusiv”, a declarat Cristian Bucur, director tehnic în cadrul Registrului Auto Român, fiind prezent la deschiderea Salonului Auto București & Accesorii, citat de 0-100.ro.
El sublinază faptul că există riscul ca românii să cumpere cele mai poluante mașini diesel vechi din Europa, în lipsa unei conduite de achiziție orientată spre protecția mediului.

Întreținere necorespunzătoare după cumpărare

Oficialul RAR a atins și punctul nevralgic al parcului auto din România: întreținerea necorespunzătoare post achiziție. Chiar dacă unele mașini rulate aduse din alte țări aveau stare tehnică bună la momentul primei înmatriculări în România, întreținerea defectuoasă și fentarea sistemelor de depoluare ale mașinii fac aceste autovehicule să ajungă într-o stare deplorabilă.

„Ce putem face noi, ca să ne apărăm, ar fi recomandarea pentru români să achiziționeze autovehicule utilizate numai Euro 6 și Euro 5 – prețul este destul de bun. Odată achiziționate, să le întrețină corespunzător pentru că un filtru de particule înfundat sau lipsă, sau utilizarea unui emulator de AdBlue, duc în derizoriu metodele de depoluare”, a declarat Cristian Bucur jurnaliștilor de la 0-100.ro.

Trișarea sistemelor de tratare a emisiilor nu va fi tolerată

Oficialul RAR a lăsat să se înțeleagă faptul că trișarea sistemelor de tratare a emisiilor nu va fi tolerată, iar orientarea RAR spre această problemă ar putea conduce la mai multe controale în trafic, nu doar cu ocazia verificării ITP: „(…) putem să ne adresăm vehiculelor care deja circulă, care sunt în parcul circulant, și ne putem gândi la a le scoate din parc dacă starea lor tehnică, în special cea legată de poluare, nu permite obținerea Inspecției Tehnice Periodice”.

Mentalitatea cumpărătorilor români se va schimba

În plus, RAR lucrează activ cu instituțiile omoloage din statele vecine să dezmembreze mașinile vechi returnate de clienții vestici, nu să le repună la vânzare cu destinația Europa de Est. Bucur admite însă că nimic nu poate fi mai eficient decât mentalitatea cumpărătorilor români, mentalitate despre care crede că se va schimba către vehicule hibride și electrice când autonomia, dar și prețurile, vor fi mai bune.

„Conștientizăm statele care în mod tradițional exportă vehicule utilizate către România – Germania, Italia, Austria (…) ca la scoaterea din circulație a vehiculelor din țările respective acestea să fie dezmembrate, nu să se permită transferul lor către România. Totuși, conduita de a cumpăra un autovehicul rulat nu poate fi impusă din exterior – omul își cumpără un vehicul în funcție de așteptările sale. Pe măsură ce aceste cerințe vor fi îndeplinite de vehiculele hibride și electrice… abia atunci cred că vom asista la o electrificare masivă”, a declarat Cristian Bucur, notează 0-100.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *