De ce este utilă soluția ERP Microsoft Dynamics NAV

Sistemele ERP au fost create în principal  pentru a satisface cerințe informaționale generate de procese de producție, vânzare și aprovizionare, procese care implică un management complicat al stocurilor și operațiunilor associate acestora. Pe scurt, logistică!
În opinia lui Iulian Motoi, Managing Director al Elian Solutions România, soluția ERP Microsoft Dynamics NAV asigură funcționalități avansate pentru orice firmă care trebuie să susțină fluxuri de aprovizionare a stocurilor, depozitare, încărcare și ambalare, expediție.

iulian_motoi
„În Dynamics NAV se poate configura o politică generală de gestionare a stocurilor, în vederea optimizării costurilor și a corelării cererii cu oferta. Prin stabilirea unor politici de aprovizionare la nivel de articol, sistemul poate calcula necesarul de producție și de aprovizionare. Concret, asta înseamnă că în baza comenzilor de vânzare se poate genera un plan de producție și un plan de aprovizionare. Planificarea ține cont de un anumit orizont de timp și de constrângeri la nivel de articol privind stocul minim, comanda minimă, furnizorii agreați”, explică Iulian Motoi.

Managementul aprovizionării

În sistem se pot stabili politici de aprovizionare la nivel de articol, pe diverse criterii (stoc minim, cantitate minimă, reluare comandă, stoc maxim), ținând cont totodată și de timpii de aprovizionare specifici fiecărui furnizor. Aprovizionarea presupune un flux reflectat în Dynamics NAV de documente precum oferta de cumpărare, comanda de cumpărare-recepție. În sistem se pot importa ofertele furnizorilor, cu  posibilitatea de a compara pentru același articol prețurile de la mai mulți furnizori. O dată ce se ia decizia de a se achiziționa în baza unei anumite oferte, aceasta se poate transforma într-o comandă de cumpărare.
„Aceasta este documentul care reprezintă angajamentul ferm de cumpărare. Comenzile se pot transmite automat la furnizor, într-un format de tip EDI (Electronic Data  Interchange) sau pe email.
Recepția articolelor se poate realize în Dynamics NAV cu maximum de flexibilitate; din aceeași comandă se pot face recepții multiple sau parțiale, se pot storna recepțiile cu actualizarea informațiilor din comandă”, mai spune Iulian Motoi. Pentru automatizarea operațiunilor, recepția se poate face cu ajutorul scannerelor și etichetelor cu coduri de bare.

Managementul stocului în depozit

Depozitul se poate organiza pe zone de recepții, livrări și înmagazinări. Zonele pot fi împărțite la rândul lor în compartimente (rânduri, rafturi). Pe fiecare compartiment se pot determina parametrii fizici (greutate acceptată, volum etc.) precum și restricții privind tipologia compartimentului (de exemplu temperatură, cantități minime și maxime funcție de articol).
Ținând seama de acești parametri fizici, se pot stabili diferite reguli de înmagazinare iar pe baza lor sistemul sugerează compartimentele optime privind înmagazinarea. Alături de optimizarea spațiului se poate optimiza și timpul de culegere (picking).

Managementul expedițiilor și retururilor

Din depozit, articolele pot pleca fie la clienți, fie sunt transferate către alte locații, prin intermediul comenzilor de vânzare, respectiv a comenzilor de transfer. Ținând seama de politicile de optimizare, sistemul propune lista de culegere (pick-list) pe baza căreia se realizează ridicarea articolelor pentru livrare. În cazul retururilor, sistemul le poate urmări prin intermediul comenzilor de retur, iar pentru fiecare retur se pot seta motive pentru care s-a realizat returul. În acest fel se pot identifica diversele probleme care au generat returul. Aceste funcționalități, cuplate cu cele de urmărirea articolelor pe numere seriale sau pe loturi, furnizează baza infomațională pentru organizarea unui management al calității.

* * *

Elian Solutions este implementator al sistemului ERP Microsoft Dynamics NAV și partener Microsoft și activează pe piață începând cu anul 2008. În primul semestru al anului fiscal 2014, Elian Solutions a fost cea de-a doua companie ca volum de vânzări pe sistemele ERP Dynamics. Printre clienții companiei se numără Producton, Intersnack, Riso Scotti, Fabryo, Tonerfill, Donauland, Total Waste Recycling, Hengl Romania, Zelmer, Braun Avitum, Turck, Romcontrol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *