Este oficial: Ne legam autostrada de unguri

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii Anca Boagiu va efectua maine o vizita de lucru in Ungaria pentru a semna, impreuna cu omologul sau, ministrul Dezvoltarii Nationale, Pal Volner,  Acordurile interguvernamentale romano-ungare privind conexiunea autostrazilor intre Arad – Nadlac (RO) si Csanádpalota – Makó – Szeged (H) si, respectiv, intre Cluj Napoca – Santaul Mare (RO) si Nagykereki – Szolnok (H).  

Semnarea acordurilor va avea loc la sediul Ministerului Dezvoltarii Nationale de la Budapesta intre orele 14.50-15.00 si va fi urmata de o conferinta de presa (orele 15.00-15.15).  

Ministrul Boagiu va discuta cu oficialii unguri si despre dezvoltarea si modernizarea coordonata a infrastructurii drumurilor secundare de interes comun, care traverseaza frontiera romano ungara, despre reabilitarea liniilor de cale ferata care traverseaza frontiera romano-ungara si despre colaborarea dintre Romania si Ungaria la nivelul Uniunii Europene.

Doua treimi din autostrada vestului de la noi, (Arad – Timisoara) au fost finalizate, iar autoritatile locale sustin ca acest lucru se datoreaza faptului ca se fac verificari periodice iar construcotul este tinut „din scurt”. Edilii spun ca daca ritmul de munca va continua la fel peste vara, autostrada, care face parte din coridorul IV pan european, va fi gata pana la finele anului.

Din totalul de 32 km de autostrada, tronsonul timisean este de 17 km. Autostrada va lega Romania de Europa Occidentala, iar portiunea din vest a coridorului IV pan european va face legatura intre  Sibiu – Lugoj – Timisoara – Arad – Nadlac, spre Ungaria. Banii sunt asigurati in cea mai mare parte de Banca Europeana de Investitii, cu o participare a Guvernului Romaniei in valoare de 70 de milioane de euro.

Pe ei i-a costat sa faca cei 30 de km de autostrada dintre Szeged si Mako 200 de milioane de euro.

Cei 30 de kilometri de autostrada fac parte din coridorul IV Paneuropean, ce ar trebui sa ajunga la Constanta.

La noi, autostrada Arad – Timisoara are o lungime de 32,2 km, valoarea totala a proiectului fiind de 194 de milioane de euro.

Ei au terminat tronsonul in luna aprilie, iar clipul video de mai sus a fost realizat exact la o saptamana dupa lansare.

Noi vom deschide autostrada Arad – Timisoara, conform ultimelor informatii, in luna ianuarie a anului 2012. Pentru a se putea circula de la Timisoara la Szeged, ungurii mai trebuie sa termine ultimul tronson al autostrazii M43, care va lega orasul Mako de granita cu Romania, si anume cu orasul Nadlac. Cei 23 de kilometri trebuie finalizati in 2013.

Lucarile la M43 au inceput in 2008, iar termenul initial de predare, si anume august 2010, a fost decalat din cauza inundatiilor de anul trecut.

Autostrada are cate doua benzi pe fiecare sens, plus banda de urgenta si a costat 200 de milioane de euro. Autoritatile maghiare au obtinut o finantare de 70% din fonduri europene. capital.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *