Guido Follert: „Numeroase afaceri mijlocii fac eforturi crescânde pentru a-şi automatiza și reorganiza procesul intralogistic”

guido-follert1111

Automatizarea, alături de angajații potriviți, ajută la rămânerea competitivă pe piață a companiilor din industria intralogistică. O nouă generație de sisteme de depozitare poate fi extrem de utilă în eficientizarea activității. Astfel, în cazul sistemului Kardex Remstar LR 35, același proces de comisionare a comenzii necesită o singură persoană în loc de patru.
Guido Follert, șeful departamentului de mașini și instalaţii la Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics (IML), Dortmund (Germania), cel care a supravegheat procesul de inovare în cazul sistmeului LR 35, ne-a explicat mai multe despre acest sistem eficient de depozitare în logistică.

Care sunt cele mai recente îmbunătăţiri în industria intralogistică?
Guido Follert
: Comerţul electronic și tehnologia necesară constituie în continuare problema cheie, mai ales în privinţa comercianţilor omni-channel. Problema este interesantă îndeosebi pentru companiile care aprovizionează direct lanțurile de magazine, dar și pentru cei care își gestionează propriile magazine și au un canal de vânzare sub forma unui magazin online. Sectorul e-commerce înregistrează o creștere stabilă de 6-7 procente. De asemenea, presiunea mare a magazinelor de solduri determină tot mai frecvent companiile să își transfere activitatea spre comerţul online.

Care sunt cerințele noilor îmbunătăţiri față de intralogistică?
Guido Follert
: Numeroase afaceri mijlocii fac eforturi crescânde pentru a-şi automatiza și reorganiza procesul intralogistic. Acest lucru se întâmplă deoarece companiile cu o gamă largă de produse deseori pierd controlul asupra diversității produsului datorită tendinţei de individualizare. În plus, companiile trebuie să manufactureze și să gestioneze diversitatea produselor pentru a limita costurile schimbării și a securiza eficiența producției. Aceia care utilizează automatizarea în mod înțelept pot rămâne competitivi pe piață. Totuși, ei trebuie să stăpânească tehnologia corespunzătoare și să aibă angajați potriviți, care pot efectua schimbările în mod proactiv.

Dumneavoastră ați ajutat compania Kardex Remstar în dezvoltarea noului sistem de depozitare LR 35.
Guido Follert
: Aşa este, am discutat despre acesta pentru prima dată la un eveniment VDMA. La acel moment, Kardex Remstar lucra la un nou sistem de depozitare capabil să depoziteze direct recipiente, fără a mai fi nevoie de tăvi. Întrebarea pe care compania mi-a adresat-o a fost următoarea: „Cum putem poziționa un astfel de produs pe piață și care sunt cerințele în materie de design?”
Așadar, am început să organizăm workshopuri pentru a stabili poziția pieței, exemple privind punerea în practică și pentru a prezenta primele soluții posibile. Apoi am pus în aplicare rând pe rând scenariile elaborate, folosindu-ne de expertiza noastră practică. Versatilitatea sistemelor de producție și, implicit, a sistemelor de depozitare pe care se sprijină au fost elemente foarte importante pentru noi și am investit în ele mult efort și timp. Pe atunci, în intralogistică se foloseau încă sisteme care erau destinate să îndeplinească doar o anumită funcție. Nu exista o concentrare atât de mare asupra versatilităţii și adaptabilităţii, cum e cazul astăzi. Noul Kardex Remstar LR 35 a ajuns pe piața de intralogistică la momentul oportun.

Ce părere aveți despre Kardex Remstar LR 35?
Guido Follert
: Avem o carcasă încorporată și un sistem încapsulat. Cu alte cuvinte, avem un puternic sistem de logistică de depozitare, o unitate funcțională. Pentru sistemele mini-load avem nevoie de fundație, de şine de ghidare bine fixate în podea etc. În cazul sistemului Kardex Remstar LR 35 pur şi simplu comandăm aparatul, asamblăm produsul care are un design compact și beneficiem imediat de o performanță intralogistică concentrată, fără a fi nevoie de lucrări mai importante pentru construirea instalaţiilor.
* * *

Datorită performanței ridicate de comisionare a comenzilor, LR 35 este  potrivit pentru mărfurile cu mişcare lentă, oferind comercianților omni-channel, de exemplu, un avantaj competitiv esenţial. Sistemul nu permite doar împachetarea mai multor produse din categorii asemănătoare (reducând astfel costul transportului la livrarea în magazine), ci și o procesare eficientă a comenzilor individuale ale consumatorilor finali. Deoarece o mare varietate de mărfuri cu mişcare lentă necesită un timp de prelucrare relativ lung, costuri mari de comisionare și depozitare, în special comercianţii cu amănuntul omni-channel pot profita de LR 35.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *