În 2020, vom asista la o „explozie” a vehiculelor electrice

electirc drive

Viitorul începe să sune bine atunci când vorbim despre dezvoltarea mobilităţii electrice. Societatea este dependentă de mobilitate, problema constă în sistemele actuale de transport. Impactul este dăunător atât asupra sănătăţii noastre, cât şi mediului înconjurător. Dezvoltarea acestor sisteme electrice vine cu noi provocări. Există o marjă destul de mare a statelor care au dezvoltat, cât şi promovat, aceste sisteme electrice, dar sunt puţine acele ţări care au realizat cu succes creşteri masive ale vânzărilor în această direcţie.
În cadrul evenimentului „Electric Drive”, ce a avut loc în Bucureşti pe 17 mai 2017, s-a discutat despre mobilitatea electrică, evoluția producției, legislația de mediu privind bateriile electrice, trendurile naționale și internaționale, clădirile verzi, evoluțiile la nivelul companiilor private, cât și subiecte ce țin de dezvoltarea infrastructurii.

Încărcarea gratuită a vehiculelor este probabil să dispară

John Saffrett, Global Chief Operation Officer, ALD International, a deschis evenimentul discutând despre trendurile naţionale și internaționale pe segmentul mobilității electrice. „În 2020, va fi o explozie a acestor vehicule electrice. Pe termen lung, dacă electricitatea devine mai frecventă decât este în momentul de față, încărcarea gratuită a vehiculelor este probabil să dispară. Este bine pentru responsabilitatea socială”.
La rândul său, Andrei Iorgulescu, Director General Proiecte, Administrația Fondului pentru Mediu, a vorbit despre programele privind staţiile electrice, cât şi despre acordarea subvenţiilor pentru achiziţionarea maşinilor electrice. Noutatea este că există o perioadă când dosarele se pot soluţiona prin reglementarea documentelor, astfel va exista posibilitatea de a fi mai multe cereri acceptate. „Este un lucru bun faptul că reprezentanții mediului privat sunt interesați de subiectul mobilității electrice. Ne dorim să existe beneficii când vorbim de costuri, de aceea am creat aceste programe, să fie un real succes”.

„Este mult mai uşor să conduci o maşină electrică”

Totodată, Sorin Diaconu, Head of Real Estate & Car Fleet, Orange România, a vorbit despre experienţa avută când, în cadrul companiei, s-au achiziţionat patru maşini electrice. „Maşinile electrice reprezintă un drum ireversibil. Ne-au ajutat pe noi să devenim foarte flexibili. Eu cred că mi-am putut convinge colegii că aceste maşini electrice reprezintă viitorul, aduc o mobilitate mult mai mare, o viziune din altă perspectivă, fiabilitate şi confort. Este mult mai uşor să conduci o maşină electrică. Au produs o schimbare de atitudine – plini de curaj ne putem uita acum în direcţia aceasta”.

În Capitală, 20% din clădirile de birouri au puncte de încărcare

Cecilia Tudor, Network Sales Manager, Groupe Renault România, a prezentat rezultatele companiei, cât si evoluția vânzărilor de vehicule electrice, tehnologia modernă și dezvoltarea infrastructurii. „Suntem unii dintre pionieri. Astăzi, este un interes crescut şi vedem acest lucru prin oferta foarte largă. Ne mândrim cu faptul că suntem lideri pe piaţa europeană a maşinilor electrice. Se investeşte foarte mult în autonomie, singura problemă este infrastructura”.
Oana Stamatin, Associate Director, Colliers România, a vorbit despre stațiile de încărcare electrice din cadrul clădirilor de birouri din București. Sunt existente 20% clădiri de birouri cu puncte de încărcare, 21% clădiri cu puncte de încărcare în curs de implementare și 59% clădiri de birouri fără puncte de încărcare din București. „Există un interes mult mai mare pentru aceste certificări verzi. Aceste certificări trebuie să meargă împreună cu staţiile de încărcare”, a subliniat Oana Stamatin.

„România are ca țintă 6.000 de puncte de încărcare

Cătălin Olteanu, Commercial Director, ALD Automotive România, a vorbit despre companiile care investesc la nivel de producție, baterii, soluții de încărcare, cât și despre maşinile electrice care sunt privite ca pe o noutate. „La fel cum telefoanele mobile erau un element de noutate, ele au mers în paralel cu telefoanele fixe. Acelaşi lucru se întamplă şi în cazul maşinilor electrice. Din ce în ce mai multe companii investesc în această zonă. Lucrurile vor avansa la fel de repede ca în cazul tehnologiei mobile”, este de părere Cătălin Olteanu.
Daniel Vlad, Director Executiv, TMC Electric Mobility, a precizat: „Vrem să aducem o schimbare la nivelul automobilităţii în România. Suntem furnizori de echipamente, plecând de la cele de uz rezidențial până la echipamente de încărcare rapidă. Cum va evolua infrastructura de stații de încărcare pentru automobile electrice 2017 – 2020? România are ca țintă 6.000 de puncte de încărcare. Chiar dacă are un parcurs propriu, ea depinde într-o măsură importantă și de numărul de automobile electrice care circulă pe străzi”.

„Extinderea infrastructurii verzi este o problemă de educare

Andrei Coșuleanu, Board Member, Stakeholder Relations & Public Affairs Let’s Do It, România!, a vorbit despre responsabilitatea pe care o avem faţă de mediul înconjurător, cât şi despre parteneriatul în plină dezvoltare cu Kaufland România în ceea ce priveşte mobilitatea electrică. „Ce înseamnă să mergi către o sustenabilitate serioasă şi să investești în ea? Avem o infrastructură în continuă creştere, vine din vest şi ajunge până la Marea Neagră. Extinderea infrastructurii verzi este o problemă de educare”, a subliniat Andrei Coșuleanu.
Daniela Neagoe, Senior Consultant Servicii Fiscale, Deloitte România, a închis evenimentul discutând despre obligațiile cu privire la bateriile și acumulatorii vehiculelor electrice. „Pentru aceste baterii ale vehiculelor electrice nu se datorează taxa la fondul pentru mediu. Producătorul este orice persoană care introduce aceste baterii. Însă, există nişte obligaţii de care trebuie să se ţină cont: stabilirea sistemelor de colectare, cât să se ţină şi evidențele”.

* * *

Evenimentul „Electric Drive” a reunit reprezentanți ai autorităților, directori generali, financiari, de achiziții și administrativi, importatori, producători și dealeri auto, producători de componente și accesorii auto, fleet manageri, dezvoltatori de soluții IT, consultanți și furnizori.
Conferința a fost organizată de BusinessMark alături deALD Automotive, Groupe Renault România, E-MOBILITY, Champollion, Let’s Do It, România! și HOLOGRAMA 3D.
Partenerii media ai conferinței au fost: GreenReport, Energynomics, TheTrends, BusinessCover, Nonguvernamental, RomaniaPozitiva, PRWave, FocusEnergetic, RBTransport, Tranzit, PortalElectric, Constructiv, Stiriong.ro, NewMoney, Revista Ecologic, Revista Energetica, AutoTest, EnergyCenter, InvesTenergy, Ziare.com, Business24,Global Manager, Jurnalul de Afaceri, Transilvania Business, FEMEIINAFACERI, Finzoom, SaptamanaFinanciara, Startups.ro,Manager Express, Gazetadestiri, Legal Marketing, Administratie.ro, Vox Capital, Chalbert, PRBox, Rbeconnect, Avocatura, Calendar Evenimente, Promo Afaceri, Antreprenorinromania, Debizz, MLM News, Revista Valoarea, Roportal, Bucuresteni.ro,  Plan de afacere, Economiaonline, Global Manager, MediaRabbit, IRE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *