Masinile eco, tot mai dorite

Mirabela Stoica

Prima masina hibrida a apartinut lui Ferdinand Porche, care in 1900 a dezvoltat un autovehicul numit „Mixte”. Acesta putea rula cu 50 km/h pe o distanta de 65 km si se baza doar pe baterie. Ideea a fost apoi preluata si dezvoltata si de alti producatori, precum Audi sau Volvo, fiecare incercand sa aduca imbunatatiri.
Dupa 1997, conceptul a inceput sa capete proportii, cand japonezii au scos Toyota Prius, un model hibrid care se bucura de un mare succes si astazi (pana acum au fost vandute peste 2,5 milioane de unitati). Automobile hibride au fost scoase si sub alte marci, precum Honda, Lexus, Ford, Hyundai, Peugeot, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi.

Mai putin poluanta                            

Dintre masinile cu motoare cu combustie interna, Prius este mai putin poluanta, iar emisia de CO2 se situeaza la nivelul emisiei unui autovehicul compact. Nivelele de emisii NOx si HC sunt mai joase decat cele ale oricaror alte motoare pe benzina, iar emisiile de particule poluante sunt reduse la zero. In total, emisiile nocive ale modelului sunt cu 40% mai scazute decat normele europene pentru 2012.
De asemenea, sistemul hibrid Toyota Synergy Drive permite obtinerea unei economii de carburant considerabile, de pana la 40%.
Manevrabilitatea superioara, raspunsul prompt si eficienta modelului Prius se adauga consumului scazut si emisiilor reduse, pentru a crea o masina dorita de multi.

Topul celor mai ecologice autovehicule

Toyota, Honda si Volkswagen sunt percepute a fi cele mai eco marci auto, reiese dintr-un top facut recent de Interbrands, in urma unui studiu realizat pe 10.000 de respondenti, alesi cate 1.000 din cele mai dezvoltate zece economii mondiale. Oamenii cred despre Toyota si Honda ca sunt mai eco decat sunt in realitate, in timp ce Volkswagen este subapreciata.
Pe langa Toyota si Honda, si imaginea eco a celei de-a treia marci japoneze din clasament, Nissan, este supraevaluata de catre public. La polul opus se afla Mercedes-Benz, despre care oamenii cred ca este mult mai putin eco decat in realitate. In aceeasi situatie se afla si BMW.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *