Noul pod rutier peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, deschis circulaţiei

Pod1

Vineri, 19 noiembrie 2015, membrii comisiei de recepție au semnat recepția la finalizarea lucrărilor la Obiectul 1 al investiției „Pod rutier la km 0+540 al CDMN și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în Portul Constanța”.
Proiectul „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) în proporţie de 85% din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de 15% de la bugetul statului, în conformitate cu Contractul de finanţare nr. 18/11.09.2009.
Proiectul conectează Portul Constanța la Autostrada București-Constanța, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanța și face legătura la șoseaua națională existentă prin executarea bretelei de conectare.
Pe de altă parte, podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră asigură o legătură directă între zonele de nord și de sud ale portului Constanța, fără tranzitarea orașului.
Investiția cuprinde două obiective: podul rutier la km 0+540 al CDMN și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în Portul Constanța, și bretea rutieră de conectare cu DN39.

pod2

Podul rutier la km 0+540 al CDMN și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în Portul Constanța, proiectat de către SC Search Corporation Ltd Bucureşti, are o structură de tip hobanat şi este cel mai mare pod de acest gen din România. Podul rutier are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi.
Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră este de 18,4 metri. Tehnologia de montaj dinspre apă este o premieră în România, fiind elaborată de către societăţile Apolodor Comimpex SRL Bucureşti şi TGT Constanţa, în colaborare cu consultantul de specialitate SC Luca Way Bucureşti.
Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.
Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră a fost deschis circulației luni, 19 octombrie 2015. Tot de la această dată a fost deschis traficului accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanța, pe ambele sensuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *