Pe unde va trece autostrada lui Oprescu

Artera ce va inconjura Bucurestiul va costa 800 milioane euro
Cu o lungime de 52 kilometri, drumul expres, dupa cum l-a botezat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, ar urma sa porneasca din partea de nord a orasului, in zona Petricani-Chitila, si sa ajunga la intersectia cu Autostrada Bucuresti-Pitesti. Drumul ar urma sa treaca prin zona Doamna Ghica, sa ajunga spre sudul orasului, pe Soseaua Giurgiului, dupa care va merge paralel cu Soseaua Progresului, pana spre zona Garii de Nord, apoi pe Valea Cascadelor, inainte de a iesi din Bucuresti. Planurile ar putea suferi insa modificari, in functie de discutiile cu constructorii pe care Oprescu i-a gasit la Beijing. Valoarea investitiei este estimata la aproape 800 milioane de euro.

Proiectul autostrazii suspendate a fost mentionat pentru prima data de Sorin Oprescu in campania electorala pen-tru postul de primar al Bucurestiului, in 2008. De atunci nu s-a facut insa nimic concret, fie din lipsa de fonduri, fie pentru ca alte proiecte au fost considerate mai importante.

Proiectul a fost resuscitat saptamana aceasta, dupa ce Oprescu a anuntat ca a gasit constructori chinezi interesati sa finanteze si sa realizeze autostrada. Lucrarile ar putea dura intre doi si trei ani, dupa cum au estimat edilii, iar licitatia pentru desemnarea constructorilor va avea loc peste opt luni. Cel mai probabil, constructorul va fi firma chineza Shanghai Construction Group (SCG), care lucreaza la o autostrada suspendata in centrul Beijingului. In doi ani, SCG a construit aproape 10 kilometri din drum, in timp ce noi am batut pasul pe loc. Shanghai Construction Group (SCG) are in palmares mai multe lucrari care au facut-o celebra in lume: primul pod transoceanic al Chinei, East China Sea Bridge, cu o lungime de 32,5 kilometri; turnul Oriental Pearl TV, cu o inaltime de 468 de metri; Lu Pu, podul cu cea mai mare deschidere din lume (550 de metri); Shanghai Maglev, o linie de transport de mare viteza ale carei trenuri ating 430 de km/ora.

Probleme juridice
Studiul de fezabilitate pentru proiectul autostrazii suspendate s-a intepenit la faza de licitatie, dupa ce un consortiu de firme a contestat asocierea de societati care au castigat si care aveau printre actionari angajati ai primariei, dupa cum a relatat presa. Problemele juridice nu au facut decat sa intarzie proiectul. Edilii au incheiat un contract pentru studiul de fezabilitate doar la zona Lacul Morii – Soseaua Colentina.

52 de kilometri va avea viitorul drum expres. romanialibera.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *