Planuri concrete pentru Autostrada Sudului: finantare UE din 2014 si ruta directa Bucuresti-Craiova

 

Autostrada, care va lega Bucuresti de Timisoara, prin Craiova si Drobeta Turnu Severin, nu va avea traseul prin Pitesti, a declarat, pentru Finantistii, conducerea CNADNR. Potrivit acesteia, autostrada va lega Capitala direct de Craiova, dar va deservi si municipiile Alexandria si Slatina.
“Sectiunea Bucuresti – Craiova se diferentiaza de sectiunea Bucuresti – Pitesti – Sibiu, fiind vorba de doua rute distincte si nu de comasarea rutei Bucuresti – Craiova prin utilizarea sectiunii Bucuresti – Pitesti, respectiv Pitesti – Craiova”, precizeaza CNADNR, intr-o nota pentru Finantistii.
Astfel, traseul Autostrazii Sudului va fi Bucuresti – Alexandria – Slatina – Craiova – Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Caransebes – Lugoj, portiunea dintre Craiova si Lugoj fiind parte a ramurii sudice a Coridorului IV Paneuropean, pentru care se pot obtine fonduri europene nerambursabile in proportie de 85% din valoarea investitiei.
In plus, se pot obtine fonduri europene si pentru tronsonul Bucuresti – Craiova. CNADNR urmeaza sa pregateasca, pentru perioada urmatoare, studile de fezabilitate aferente Autostrazii Sudului. “Mentionam ca, in contextul revizuirii retelei TEN-T si a aprobarii de catre Comisia Europeana a formei finale a retelei globale si centrale, respectiv includerea rutei Bucuresti – Craiova – Timisoara in reteaua centrala, este necesara realizarea unor studii de prefezabilitate/fezabilitate pentru utilizarea acestor documente tehnice de suport in exercitiul financiar european aferent perioadei 2014-2020”, se mentioneaza in nota CNADNR.
Autostrada Sudului va avea si o ramura care va lega Craiova de noul pod peste Dunare Calafat – Vidin, si acest tronson fiind parte a aceluiasi Coridor IV paneuropean.
Craiova va fi totusi legata de Pitesti printr-un drum expres, in lungime de 121 de kilometri, pentru care exista elaborat un studiu de fezabilitate.

Autostrada, care va lega Bucuresti de Timisoara, prin Craiova si Drobeta Turnu Severin, nu va avea traseul prin Pitesti, a declarat, pentru Finantistii, conducerea CNADNR. Potrivit acesteia, autostrada va lega Capitala direct de Craiova, dar va deservi si municipiile Alexandria si Slatina.
“Sectiunea Bucuresti – Craiova se diferentiaza de sectiunea Bucuresti – Pitesti – Sibiu, fiind vorba de doua rute distincte si nu de comasarea rutei Bucuresti – Craiova prin utilizarea sectiunii Bucuresti – Pitesti, respectiv Pitesti – Craiova”, precizeaza CNADNR, intr-o nota pentru Finantistii.Astfel, traseul Autostrazii Sudului va fi Bucuresti – Alexandria – Slatina – Craiova – Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Caransebes – Lugoj, portiunea dintre Craiova si Lugoj fiind parte a ramurii sudice a Coridorului IV Paneuropean, pentru care se pot obtine fonduri europene nerambursabile in proportie de 85% din valoarea investitiei.
In plus, se pot obtine fonduri europene si pentru tronsonul Bucuresti – Craiova. CNADNR urmeaza sa pregateasca, pentru perioada urmatoare, studile de fezabilitate aferente Autostrazii Sudului. “Mentionam ca, in contextul revizuirii retelei TEN-T si a aprobarii de catre Comisia Europeana a formei finale a retelei globale si centrale, respectiv includerea rutei Bucuresti – Craiova – Timisoara in reteaua centrala, este necesara realizarea unor studii de prefezabilitate/fezabilitate pentru utilizarea acestor documente tehnice de suport in exercitiul financiar european aferent perioadei 2014-2020”, se mentioneaza in nota CNADNR.
Autostrada Sudului va avea si o ramura care va lega Craiova de noul pod peste Dunare Calafat – Vidin, si acest tronson fiind parte a aceluiasi Coridor IV paneuropean.
Craiova va fi totusi legata de Pitesti printr-un drum expres, in lungime de 121 de kilometri, pentru care exista elaborat un studiu de fezabilitate. finantistii.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *