Prioritatea DB Cargo: consolidarea poziției pe piață

cargo11111111

Pentru o mai bună poziționare în piață, DB Schenker Rail s-a redenumit DB Cargo. De-a lungul anilor, compania a tot crescut: dacă în 2010 erau 15 locomotive și 155 angajați, în 2016 s-a ajuns la 65 de locomotive și 530 angajați.
În cadrul unui eveniment organizat în luna iunie, la Gara Băneasa, Hans-Georg Werner, CEO Regiunea Est DB Cargo, a explicat faptul că era necesară această schimbare pentru atragerea cât mai multor investitori și, totodată, pentru a clarifica faptul că DB Schenker este expeditorul, iar DB Cargo este transportatorul de cale ferată. În felul acesta, a arătat Hans-Georg Werner, se evită și confuziile: “Intenționăm să dezvoltăm compania prin vânzarea de acțiuni. Dacă DB Schenker Rail nu ar mai fi fost deținută în proporție de 100% de Deutsche Bahn, ar fi trebuit să plătim o taxă, pentru a putea folosi în continuare numele. Deci pentru a atrage investitori în companie am făcut această schimbare în DB Cargo. Pe viitor, Deutsche Bahn nu va vinde mai mult de 49% din acțiuni, pentru a avea în continuarea majoritatea. Un alt motiv pentru care am făcut schimbarea este acela de a clarifica faptul că DB Schenker este expeditorul și DB Cargo este transportatorul de cale ferată. Practic, pentru a nu se mai crea confuzii”.
În România, prioritatea companiei este aceea de a-și consolida poziția. Eduard Iancu, CEO DB Cargo România, subliniază: “În momentul de față, compania este al treilea operator feroviar din piață. Împreună cu colegii din Bulgaria și Ungaria, intenționăm să întărim rețeaua DB în regiune pentru a ține clienții satisfăcuți de serviciile noastre”.
“În ultimii cinci ani, DB Schenker Rail România a avut cea mai rapidă creștere din toată Europa și, de ce nu, vrem să continuăm această dezvoltare”, a punctat și Hans-Georg Werner.

Viteza pe calea ferată, una dintre cele mai mici din Europa

Referitor la creșterea vitezei de transport marfă pe calea ferată, șefii DB susțin că, în anumite porțiuni din România, acest lucru este posibil. “Pe calea ferata din Făurei, dar care este de teste, se poate ajunge la viteze de chiar 165 km/h. Până atunci, sperăm ca media de transport marfă pe calea ferată să crească astfel încât să putem mulțumi clienții noștri.
Momentan, aceste viteze sunt un vis frumos, în prezent viteza fiind de 19 km/h, una dintre cele mai mici din Europa, dar diferențele nefiind totuși majore comparativ cu alte țări, ca de exemplu Polonia, unde este de 21 km/h”.

Cheltuieli amortizate greu

Ca investiție, susține Hans-Georg Werner, CEO Regiunea Est DB Cargo, o locomotivă ajunge ca preț de achiziție între 2-3 milioane de euro. “În Germania, aceasta face până la 20.000 de km/an, în timp ce în țările din Europa de Est suntem bucuroși dacă face 8.000 km/an, însă investiția este aceeași. Dacă distanța parcursă în timpul unui an va fi de jumătate din cea optimă, atunci costul de amortizare per bucată va fi dublat sau chiar mai mare față de Germania. De aceea trebuie să creștem viteza de rulare”, a spus Hans-Georg Werner.
El a adăugat că în România lucrurile par să meargă într-o direcție bună, însă deocamdată mai este de așteptat: “În România sunt șantiere în lucru pe infrastructura feroviară, ceea ce este foarte bine, însă în prezent îngreunează circulația feroviară și asta duce la pierderea de clienți. Da, într-un viitor apropiat vom avea infrastuctură de calea ferată nouă, dar e posibil ca noi să nu mai avem clienți, pentru că îi pierdem în etapa de modernizare”.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *