Regii asfaltului au sanse mici la contractele de pe coridorul IV

Licitatiile organizate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Ro¬mania (CNADNR) pentru con¬structia celor 183 km de autostrada de pe coridorul IV de transport paneuropean au atras nu mai putin de 64 de oferte din partea constructorilor.

Sutele de milioane de euro, avand in vedere ca cele patru tronsoane au fost impartite in mai multe loturi, reprezinta mana cereasca pentru drumari in vremurile actuale de criza. Nume mari, precum Strabag ¬(Austria), Astaldi (Italia), Aktor (Grecia), se regasesc pe lista ofertantilor, de unde nu lipsesc nici companiile romanesti, precum Romstrade (Nelu Iordache), UMB Spedition (Dorinel Umbrarescu), Tehnologica Radion (Theodor Berna), Delta ACM (Florea Diaconu).

De remarcat este faptul ca „regii asfaltului“ au fost nevoiti sa se asocieze pentru a putea intruni cerintele caietului de sarcini, iar printre companiile intrate in aceste consortii sunt nume importante care au intrat pentru prima oara pe piata locala.

Potrivit unor surse apropiate negocierilor, cele mai bune oferte pentru Lugoj-Deva, care nu depasesc 700 milioane de lei, fara TVA, apartin asocierilor formate de Tirrena Scavi-Condotte-¬Cossi, OHL-Copisa-Rubau si Aktor-Shapir.

Pentru acest lot, cea mai mare oferta a venit din partea Astaldi-Euroconstruct.  

In ceea ce priveste tronsonul Nadlac-Arad, printre castigatori s-ar putea  afla tot italienii de la Tirrena Scavi sau Impresa Pizzarotti.

UMB, posibil finalist
Singura companie romaneasca care s-ar putea afla printre castigatorii unui contract pare a fi UMB Spedition, potrivit surselor citate. Acestea sustin ca grupul lui Umbrarescu ar putea castiga primul lot de pe tronsul Timisoara-Lugoj, in lungime de 19,5 km, lucru care depinde foarte mult de oferta tehnica depusa.

Din cauza ca termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit cu doua saptamani, a fost devansat si calendarul privind alegerea castigatorilor.

Conform CNADNR, evaluarea ofertelor va dura cel mult o luna si jumatate. „La sfarsitul lunii aprilie, vom avea contractele de lucrari semnate si probabil ca vor demara lucrarile“, a declarat pentru Capital Șerban Cucu, seful Autoritatii de Management POS Transporturi. Potrivit acestuia, acum sunt in evaluare la Comisia Europeana trei din cele patru tronsoane de autostrada care sunt prinse in POS, Orastie-Sibiu, Nadlac-Arad si Timi¬soara-Lugoj.

„Mai ramane sa trimitem in curand la Comisie, si Lugoj – Deva, un sector de doar 22 km pentru ca atata incape in suma alocata pentru acest Program Operational pana in 2013“, mai spune Cucu.

Intarzieri din cauza exproprierilor
Oficialii CNADNR spun ca perioada de proiectare si executie este de 30 de luni, dar intarzieri pot aparea din cauza eventualelor contestatii si a exproprierilor, care, chiar daca sunt in „stadiu avansat, nu au fost finalizate pana in prezent“. gandul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *