Romania are cele mai proaste si mai scumpe drumuri din Europa

Un raport al Bancii Mondiale arata ca statul roman plateste pentru autostrazi cu mult peste media europeana. La noi in tara, un kilometru de autostrada a ajuns sa coste nu mai putin de 80 de milioane de euro, pe tronsonul Comarnic-Brasov. Autoritatile invoca relieful dificil. In Franta, in acelasi mediu, un kilometru costa 18 milioane, in Germania 19 milioane, iar in Grecia pretul coboara la zece milioane de euro.

Autostrada Soarelui, cu cele doua tronsoane, Cernavoda-Medgidia si Medgidia-Constanta, care masoara 50 de kilometri, costa 400 de milioane de euro. Statul roman da 30% din bani, iar restul vin de la Banca Europeana de Investitii si Dezvoltare. Proiectul ar trebui sa fie gata in 2011.

Tot in 2011 ar trebui finalizata si varianta de ocolire a municipiului Constanta, cu o lungime de 22 de kilometri. Valoarea lucrarilor se ridica la 142 de milioane de euro. 54% vin de la BERD, iar 46% de la Guvern.

Alt proiect de infrastructura, alte probleme, Autostrada Transilvania. Compania Bechtel a inaugurat anul trecut primii 42 de kilometri. Nota de plata pentru acest tronson se ridica la nu mai putin de 160 de milioane de euro. Bani pe care statul roman vrea sa-i plateasca esalonat, in functie de bugetul alocat Ministerului Transporturilor. Previziunile bugetare sunt destul de pesimiste, Guvernul a venit cu o idee: autostrada sa fie continuata in parteneriat public-privat.

Soseaua de centura a Capitalei a fost un proiect pasat de la un ministru al Transporturilor la altul. In 2003, ministrul Transporturilor, Miron Mitrea, anunta ca soseaua de centura a Bucurestiului va fi gata in 2007. In 2008, ministrul Orban dadea ca termen de finalizare anul 2011. Acum, in 2010, termenul a mai fost impins cu trei ani. In bugetul pentru acest an si in previziunile de buget pentru perioada 2011-2013, centura Capitalei nu are alocat niciun leu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *