Sindicalistii de la metrou organizeaza un miting si un mars de protest in Capitala

Protestul este organizat ca urmare a esecului negocierilor cu autoritatile a noului contract colectiv de munca, a anuntat, marti, intr-o conferinta de presa, Ion Radoi, presedintele USLM.

„La mitingul de o ora din fata Ministerului Transporturilor vor participa in mod sigur sute, daca nu chiar mii de lucratori din cadrul metroului. Nu vrem momentan sa dam o cifra sigura cu privire la numarul de participanti, asteptam sa vedem ce se va intampla maine, mai ales ca la actiunea de protest nu vor putea lua parte decat angajatii care sunt in timpul liber. Dupa mitingul din fata ministerului, vom porni intr-un mars de protest pana in Piata Victoriei, unde vom depune o adresa cu revendicarile noastre la Registratura Guvernului. Suntem nemultumiti, in principal, de faptul ca nu am ajuns la o intelegere cu autoritatile in ceea ce priveste negocierea contractului colectiv de munca, ceea ce face ca salariile sa ramana tot la nivelul anului 2008”, a declarat Ion Radoi.

Potrivit liderului USLM, actiunea sindicalistilor va dura trei ore, luandu-se in calcul si declansarea grevei generale dupa data de 1 aprilie, cand expira actualul contract colectiv de munca.

„Noi nu ne dorim sa ajungem la greva generala, insa daca nu vom fi multumiti de procesul de negociere a contractului colectiv de munca, este posibil sa ajungem si la aceasta masura. Oricum, inainte de declansarea grevei generale trebuie sa parcurgem mai multi pasi impusi de legislatia in vigoare, printre care se numara cel de anuntare a conflictului, medierea propriu-zisa, greva de avertisment si abia apoi greva generala. Deoarece facem parte din Federatia Sindicatelor din Transporturi, Servicii Publice si Transloc „ATU Romania”, care reprezinta un numar total de 50.000 de salariati, este posibil ca – in anumite situatii de conflict – sa apelam si la greva de solidaritate. Acest lucru inseamna ca, daca salariatii de la metrou se vor afla in greva generala, ei vor putea fi sustinuti, timp de doar o zi, si de colegii lor de la Regia Autonoma de Transport Bucuresti”(RATB), a mai spus Ion Radoi.

El a atras atentia si asupra statutului Metrorex, care ar urma sa fie transferata in subordinea Primariei in perioada urmatoare.

„In conditiile in care sunt informatii ca Primaria Capitalei are datorii de 500 de milioane de euro, ne intrebam de unde se vor gasi fonduri si pentru administrarea metroului. In principiu, noi nu suntem impotriva transferarii metroului, insa vrem sa stim exact ce se va intampla cu angajatii nostri si cum va arata acordul social ce trebuie incheiat in aceste conditii”, a mai spus Radoi, precizand ca Metrorex si RATB nu sunt unitati bugetare, salariatii lor nefiind supusi legii salarizarii personalului bugetar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *