UNTRR: „Ne îndreptăm spre o Europă care sprijină doar interesele statelor din Vest”

untrr1

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atrage din nou atenția asupra ipocriziei lansate în spațiul public de către președintele Franței, Emmanuel Macron, prin scrisoarea adresată cetățenilor europeni, în 22 de limbi, inclusiv în română, – ”Pentru o Renaștere europeană”.
„Președintele Franței cere suportul tuturor cetățenilor europeni, inclusiv al românilor în acest uriaș proiect, dar până în acest moment a promovat politici împotriva unității și progresului european”, se arată într-un comunicat de presă al UNTRR.

Oficialii Uniunii consideră că niciodată în istoria Europei nu a existat o discrepanță mai mare între vorbe și fapte: “România, alături de statele din Est, a aderat la o Europă care avea niște principii, dar ne îndreptăm spre o Europă care sprijină doar interesele statelor din Vest. Statele din Est au făcut sacrificii pentru a repara decalajele istorice, eforturi pentru a se supune regulilor și principiilor enunțate în Tratatele de aderare, iar când reușesc să atingă bornele, interesele meschine ale statelor din Vest sunt deranjate, iar distanța între cele două tabere se mărește și mai mult, astfel că țările de la periferie nu vor fi niciodată în linie cu restul statelor”.
Începând cu 1 iulie 2016, Franța impune companiilor de transport rutier străine să-și plătească șoferii cu salariul minim francez, măsură menită să crească costurile de operare ale transportatorilor români și estici pentru a le reduce competitivitatea pentru ca în final să-i elimine din piață. Prin legea Macron, Franța își protejează propriii transportatori și angajați, în detrimentul pieței unice UE.

UNTRR a solicitat Guvernului francez încă din 2016 ca principiul care prevede plata egală pentru aceleași servicii în același loc să fie valabil și pentru companii, astfel încât să se aplice costul de referință al Comitetului Național Rutier francez (cnr.fr) și transportatorilor rutieri străini care efectuează operațiuni spre/dinspre sau cabotaj în Franța. Firmele de transport din România trebuie să plătească șoferilor salariul din Franța, dar tariful plătit firmelor din Franța este de 1,5 euro/km, cu 50% mai mare comparativ cu cel primit de firmele din România, de doar 1 euro/km.

„Nu doar Franța aplică transportatorilor rutieri străini legi ale salariului minim, ci și Austria, Belgia, Germania, Italia sau Olanda. UNTRR consideră că prin aplicarea, de către aceste țări, a obligației plății unui salariu minim în transporturile rutiere desfășurate pe teritoriul lor, fără a plăti și un tarif care să acopere costurile, se încalcă suveranitatea celorlalte state membre UE”, mai precizează comunicatul UNTRR.

În ciuda tuturor demersurilor guvernamentale est-europene și ale industriei de transport rutier din UE, instituțiile europene nu au luat măsuri urgente de stopare a neoprotecționismului și de apărare a valorilor fundamentale ale Uniunii Europene, rămânând blocate în proceduri birocratice anevoioase și fără finalitate.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *