1,2 miliarde de euro pe autostrazi si centuri, in 2012. Ce avem de acesti bani?

Chiar daca drumurile respective nu sunt terminate, traficul a fost deja deschis pe o parte din ele sau urmeaza a fi deschis pana la sfarsitul acestui an. 
Iata care este situatia autostrazilor si drumurilor ocolitoare pe care ar trebui sa puteti circula in acest an, conform datelor obtinute de Ziare.com de la CNADNR, ce au luat in calcul situatia la data de 1 august 2012:
Autostrada Bucuresti – Ploiesti, sectiunea Moara Vlasiei – Ploiesti
Autostrada a fost deschisa circulatiei pe 19 iulie, dar este finalizata in masura de 99 la suta. Trebuie precizat, insa, ca termenul initial era in anul 2010.
Recent, CNADNR a anuntat ridicarea restrictiei de viteza de 100 km/ora, impusa pentru sectorul Moara Vlasiei – Ploiesti. Astfel, acum se poate circula la o viteza maxima de 130 de km/h. 
Acest tronson a avut nevoie si de cele mai mari investitii. Potrivit CNADNR, in perioada 1 ianurie – 31 august 2012, s-au efectuat plati de 375,450 de milioane de euro, constructorii fiind o asociere intre Spedition UMB – PA&CO International – Euroconstruct Trading 98 – Tehnostrade. 
Autostrada Arad – Timisoara
In acest caz, s-au efectuat plati de 155,71 de milioane de euro, constructorul fiind asocierea FCC Construccion – Astaldi. 
Autostrada a fost deschis, in ambele sensuri, pe 12 decembrie 2011, termenul de finalizare fiind in al doilea semestru din acest an. La 1 august, stadiul era de 98,75 la suta. 
Desi este o autostrada, exista mai multe portiuni in care se circula cu o viteza maxima de 60 km/h, iar in altele este deja nevoie de reparatii, in urma aparitiei unor denivelari. 
Autostrada Cernavoda – Constanta, tronson Medgidia – Constanta
Finalizarea contractului era planificata pentru al doilea trimestru din acest an, insa, la 1 august, era finalizata in masura 92,77 la suta. 
Traficul pe calea 1 intre Murfatlar si Constanta a fost deschis pe 29 iulie 2011, iar pe calea doi pe 30 septembrie 2011. De asemenea, pe 19 iulie in acest an, s-a deschis si traficul intre Medgidia si Murtfatlar. 
Pana la 31 august, s-au efectuat plati de peste 214,6 milioane de euro. 
Autostrada Cernavoda – Constanta, tronson Cernavoda – Medgidia
In 2012, pentru acest tronson s-au efectuat plati de 107,9 milioane de euro, insa autostrada este finalizata in masura de 70 la suta. 
Potrivit CNADNR, ar trebui sa se deschida complet traficul pe 30 noiembrie 2012, iar finalizarea contractului este programata pentru luna ianuarie a anului viitor. In luna iulie, s-a deschis traficul pe o singura cale a tronsonului. 
Varianta de ocolire a municipiului Arad
Acest drum este printre putinele finalizate la termen, fiind deschis pe 6 iunie 2012. Constructorii au fost FCC Construccion si PORR Bau, iar platile efectuate in acest an se ridica la 115,46 de milioane de euro. 
Varianta de ocolire a municipiului Constanta
Aceasta este efectuata in masura de 85 la suta, contractul urmand a fi terminat in noiembrie 2012. 
Intre timp, au fost deschise mai multe portiuni, intre iulie 2011 si iulie 2012, ultima fiind nod rutier Ovidiu – nod rutier DN3. 
Varianta de ocolire Deva – Orastie
Deschiderea traficului pe acest drum este programata pentru luna octombrie a acestui an, insa proiectul este finalizat doar in masura de 58,65 la suta. Platile, in acest caz, se ridica la 204,3 milioane de euro. 
Potrivit CNADNR, finalizarea contractului ar trebui sa aiba loc in februarie 2013. 
Varianta de ocolire Caransebes
Traficul s-a deschis pe 22 decembrie 2011, iar ulterior a fost inchis pentru lucrari de reparatii si redeschis pe 14 mai anul acesta. 
La 1 august, lucrarea era finalizata in masura de 96 la suta, iar data receptiei la terminarea lucrarii este planificata pentru sfarsitul anului 2012. Aceasta varianta ocolitoare este si cel mai ieftin proiect, realizandu-se plati de 12,95 de milioane de euro, pana la 31 august.

Chiar daca drumurile respective nu sunt terminate, traficul a fost deja deschis pe o parte din ele sau urmeaza a fi deschis pana la sfarsitul acestui an. 

Iata care este situatia autostrazilor si drumurilor ocolitoare pe care ar trebui sa puteti circula in acest an, conform datelor obtinute de Ziare.com de la CNADNR, ce au luat in calcul situatia la data de 1 august 2012:

Autostrada Bucuresti – Ploiesti, sectiunea Moara Vlasiei – Ploiesti

Autostrada a fost deschisa circulatiei pe 19 iulie, dar este finalizata in masura de 99 la suta. Trebuie precizat, insa, ca termenul initial era in anul 2010.Recent, CNADNR a anuntat ridicarea restrictiei de viteza de 100 km/ora, impusa pentru sectorul Moara Vlasiei – Ploiesti. Astfel, acum se poate circula la o viteza maxima de 130 de km/h. Acest tronson a avut nevoie si de cele mai mari investitii. Potrivit CNADNR, in perioada 1 ianurie – 31 august 2012, s-au efectuat plati de 375,450 de milioane de euro, constructorii fiind o asociere intre Spedition UMB – PA&CO International – Euroconstruct Trading 98 – Tehnostrade. 

Autostrada Arad – Timisoara

In acest caz, s-au efectuat plati de 155,71 de milioane de euro, constructorul fiind asocierea FCC Construccion – Astaldi. Autostrada a fost deschisa, in ambele sensuri, pe 12 decembrie 2011, termenul de finalizare fiind in al doilea semestru din acest an. La 1 august, stadiul era de 98,75 la suta. Desi este o autostrada, exista mai multe portiuni in care se circula cu o viteza maxima de 60 km/h, iar in altele este deja nevoie de reparatii, in urma aparitiei unor denivelari. 

Autostrada Cernavoda – Constanta, tronson Medgidia – Constanta

Finalizarea contractului era planificata pentru al doilea trimestru din acest an, insa, la 1 august, era finalizata in masura 92,77 la suta. Traficul pe calea 1 intre Murfatlar si Constanta a fost deschis pe 29 iulie 2011, iar pe calea doi pe 30 septembrie 2011. De asemenea, pe 19 iulie in acest an, s-a deschis si traficul intre Medgidia si Murtfatlar. Pana la 31 august, s-au efectuat plati de peste 214,6 milioane de euro. 

Autostrada Cernavoda – Constanta, tronson Cernavoda – Medgidia

In 2012, pentru acest tronson s-au efectuat plati de 107,9 milioane de euro, insa autostrada este finalizata in masura de 70 la suta. Potrivit CNADNR, ar trebui sa se deschida complet traficul pe 30 noiembrie 2012, iar finalizarea contractului este programata pentru luna ianuarie a anului viitor. In luna iulie, s-a deschis traficul pe o singura cale a tronsonului. 

Varianta de ocolire a municipiului Arad

Acest drum este printre putinele finalizate la termen, fiind deschis pe 6 iunie 2012. Constructorii au fost FCC Construccion si PORR Bau, iar platile efectuate in acest an se ridica la 115,46 de milioane de euro. 

Varianta de ocolire a municipiului Constanta

Aceasta este efectuata in masura de 85 la suta, contractul urmand a fi terminat in noiembrie 2012. Intre timp, au fost deschise mai multe portiuni, intre iulie 2011 si iulie 2012, ultima fiind nod rutier Ovidiu – nod rutier DN3. 

Varianta de ocolire Deva – Orastie

Deschiderea traficului pe acest drum este programata pentru luna octombrie a acestui an, insa proiectul este finalizat doar in masura de 58,65 la suta. Platile, in acest caz, se ridica la 204,3 milioane de euro. Potrivit CNADNR, finalizarea contractului ar trebui sa aiba loc in februarie 2013. 

Varianta de ocolire Caransebes

Traficul s-a deschis pe 22 decembrie 2011, iar ulterior a fost inchis pentru lucrari de reparatii si redeschis pe 14 mai anul acesta. La 1 august, lucrarea era finalizata in masura de 96 la suta, iar data receptiei la terminarea lucrarii este planificata pentru sfarsitul anului 2012. Aceasta varianta ocolitoare este si cel mai ieftin proiect, realizandu-se plati de 12,95 de milioane de euro, pana la 31 august.

ziare.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *