Al doilea pod al prieteniei peste Dunare va fi inaugurat pe 9 mai

Boiko Borisov a inspectat miercuri podul Vidin-Calafat alaturi de ministrul bulgar al Transporturilor, Ivailo Moskovski. Acesta din urma a spus ca lucrarile urmeaza sa fie finalizate in aprilie, iar podul va putea fi dat in folosinta in mai, precizează Ziarul Financiar.

Intrastructura rutiera care face legatura cu podul a fost deja construita, atat in Romania, cat si in Bulgaria.

Podul Calafat-Vidin, construit in parteneriat de statul bulgar si statul roman, este in intarziere cu circa doi ani fata de termenul de finalizare estimat initial, octombrie 2010. Firma constructoare a podului este FCC Construccion din Spania.

Realizarea acestui pod este extrem de importanta in special pentru transportatorii de marfuri, care vor reusi astfel sa ajunga din statele din vest mult mai repede catre partea de sud-est a Europei, in Peninsula Balcanica, economisind timp si resurse. Costul constructiei podului este estimat la circa 273 de milioane de euro, din care partea bulgara plateste circa 225 de milioane de euro, iar restul revine statului roman, potrivit informatiilor care apar pe site-ul oficial al podului. Podul va avea doua benzi rutiere pe fiecare sens de mers, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti.

Constructia acestui pod si a unei autostrazi de la Nadlac la Calafat ar permite Romaniei sa atraga tranzit rutier de marfuri pe teritoriul sau dinspre Viena sau Budapesta spre pod si apoi spre Sofia, Atena sau Istanbul. In prezent trans­por­tatorii din Vest prefera sa ajunga in Balcani prin Serbia.

Daca Romania a construit pentru infrastructura de acces pe pod cinci kilometri de cale ferata si o statie terminala pentru controlul comun al traficului si taxare, bulgarii au avut de realizat podul feroviar si rutier cu patru benzi, un terminal feroviar nou pentru marfuri, sapte kilometri de cale ferata noua si patru noduri rutiere noi. Podul peste Dunare intre Calafat si Vidin va avea un trafic estimat de 100.000 de vehicule in primul an de la punerea in functiune, urmand ulterior ca traficul sa creasca.

Singurul pod peste Dunare intre Bulgaria si Romania si pe care se poate circula in prezent este cel de la Giurgiu-Ruse, care a fost finalizat in 1954.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *