Au inceput testele de rezistenta la noul pod rutier la km 0-540 al Canalului Dunare – Marea Neagra

Testele de rezistenta reprezinta operatiunile de incercare a suprastructurii podului, cu actiuni de proba statice si dinamice. Scopul acestor incercari este acela de a obtine informatii asupra comportarii suprastructurii podului la actiunile avute in vedere la proiectarea podului, pentru aprecierea starii de viabilitate, care se analizeaza sub urmatoarele aspecte: rezistenta si stabilitatea structurii, comportarea elastica, echilibrarea eforturilor in perechile de hobane s.a.m.d..

Incercarea podului se efectueaza pe baza unui proiect care a fost elaborat de o firma de specialitate la comanda antreprenorului, care prevede ca pe pod sa circule, cu o viteza maxima de 5 Km/h, convoaie de autovehicule similare cu cele luate in calcul la proiectarea podului.

Convoaiele de autovehicule vor intra pe structura podului, vor opri in pozitiile prevazute in schemele de incarcare, dupa care vor continua sa se deplaseze tot cu viteza maxima de 5 Km/h pentru a iesi de pe structura podului. Incercarea cu privire la incarcarea structurii podului, se va face progresiv, pana la eficienta maxima propusa.

Dupa fiecare etapa de incercare a podului, rezultatele masuratorilor vor fi analizate si interpretate de echipa de specialisti desemnata, acestia vor prezenta concluziile si vor propune masurile corective.

Intrarea in exploatare a podului, respectiv punerea acestuia in circulatie va fi permisa numai dupa efectuarea acestor etape de incercari dupa obtinerea avizului proiectantului si al comisiei de receptie la terminarea lucrarilor.

Podul are o structura de tip hobanat

Podul rutier la km 0-540 al Canalului Dunare – Marea Neagra are o structura de tip hobanat si este cel mai mare pod de acest gen din Romania. Are o lungime totala de 360 metri, o deschidere centrala de 200 metri, iar latimea podului este de 17,4 metri, permitand circulatia pe 4 benzi. Inaltimea libera sub tablierul podului in axul Canalului Dunare – Marea Neagra este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care sustin tablierul podului prin fascicule de hobane au o inaltime de 66 metri deasupra nivelului marii.

Valoarea totala a contractului de finantare al intregului  proiect “Pod rutier la km 0-540 al Canalului Dunare – Marea Neagra si lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta” este de 191.797.112 lei.

Din acest proiect face parte si obiectivul “Bretea rutiera de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe DN39, prin construirea unui drum cu doua benzi, in continuarea podului rutier de la km 0-540 peste Canalul Dunare – Marea Neagra si jonctiunea cu DN39 in apropierea intrarii in localitatea Eforie Nord.

Proiectul este finantat prin Programul Operational Sectorial in Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene si de la bugetul statului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *