Cel mai mare parc logistic realizat de o companie de profil va purta marca FM Logistic

Incredere in potentialul pietei locale

 In prezent, FM Logistic opereaza mai mult de 60.000 mp de platforme logistice, in Timisoara (trei module) si Bucuresti (doua module) si doua centre de cross-docking ale partenerilor la Cluj- Napoca si Bacau, dar investitiile in platforme proprii, evaluate la 100 de milioane de euro in urmatorii patru-cinci ani, vor avea ca efect renuntarea la actualele contracte de inchiriere. Strategia indrazneata a FM Logistic la capitolul investitii are la baza asteptari optimiste legate de evolutia pietei locale. „Daca ar exista o retea rutiera de calitate, Romania ar putea lua locul Ungariei, principala destinatie a investitiilor in logistica din Europa de Sud-Est de pana acum. Deja, operatiunile din Romania genereaza o cifra de afaceri tripla fata de Ungaria“, este de parere Sylvain Cotin, directorul general FM Logistic pentru Romania si Ungaria. Potrivit reprezentantilor integratorului logistic, multe companii studiaza posibilitatea infiintarii unui centru de distributie european unic, undeva in Europa Centrala, iar Timisoara ar putea fi o locatie deala pentru un astfel de centru. „De altfel, noi deja utilizam acest model: la Timisoara avem o platforma de distributie unica pentru Europa de Sud-Est. Bucurestiul este de asemenea bine localizat, in apropierea portului Constanta, asa incat am putea oferi aici un volum foarte mare de servicii, daca ar exista reteaua rutiera bine pusa la punct. Sunt spaniol si va pot spune ca Spania nu avea o retea rutiera eficienta acum 20 de ani. N-a fost nevoie de 20 de ani sa modernizam reteaua si sunt convins ca nici in Romania nu va trece atat de mult timp“, este de parere Carlos Velez, directorul FM Logistic pentru Europa Centrala. Una dintre particularitatile pietei locale este un volum de servicii de transport mai mare decat media grupului, iar acest fapt a facut ca FM Logistic sa planuiasca investitii si la nivelul flotei de semiremorci, care va creste anul viitor de la 45 la 55 de unitati.


Efectele crizei, combatute cu atragerea de noi clienti

Ambitioasele planuri ale FM Logistic nu par sa tina cont de conjunctura economica potrivnica unor proiecte grandioase. Chiar si managerii furnizorului de servicii logistice admit ca 2010 nu va fi mai bun decat 2009. „Daca in 209 a fost o criza din cauza reducerii cererii, in 2010 productia va fi drastic redusa, pe fondul ajustarilor determinate tocmai de cererea mica. In 2009, am avut probleme cu cresterea stocurilor – am ajuns la un grad de ocupare a depozitelor de 90%. Acum, unele companii se gandesc sa-si injumatateasa stocurile. In aceste conditii nu te poti astepta ca businessul actual sa creasca“, a explicat Cotin. Pentru a evita un declin, solutia gasita de FM Logistic este atragerea de noi clienti. „Recent, am semnat primul contract cu un client din sectorul farmaceutic, Sanofi Aventis – Zentiva. Din al doilea trimestru din 2010 vom oferi servicii logistice acestei companii, intr-un spatiu de numai 2.500 mp dar cu o serie de caracteristici speciale, cu doua regimuri de temperatura controlata pentru medicamente“, a explicat managerul FM Logistic pentru Romania si Ungaria. In conditiile atragerii de noi clienti, FM Logistic estimeaza pentru exercitiul financiar 2009 (aprilie 2009-martie 2010) realizara unei cifre de afaceri de 18 milioane de euro, nivel similar cu rezultatul din anul anterior.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *