Cum recunoaste statul ca plateste dublu pentru drumuri

Astfel, pentru un kilometru de autostrada in zona de munte nu ar trebui sa se dea mai mult de 6,1 milioane de euro, fara TVA, in timp ce pentru zona de campie pretul recomandat este de 3,86 milioane euro, arata Romania Libera.

Tot potrivit standardelor de cost elaborate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, pentru zona deal trebuie sa se dea 5,05 milioane euro pe kilometru.

Aceste standarde vor fi folosite de Guvern pentru a aloca banii respectivelor lucrari, insa trebuie precizat ca aceste preturi sunt pentru autostrazi construite fara poduri, pasaje, viaducte, tuneluri, noduri rutiere, iluminat, panouri antiorbire, parcari, sisteme de monitorizare si telefonie.

Problema este ca la noi in tara aceste preturi nu sunt respectate. De exemplu, in cazul autostrazii Transilvania, daca preturile convenite initial cu firma Bechtel, 2,1 de miliarde euro pentru 410 kilometri de autostrada, ar fi fost respectate, depasirea standardelor de cost nu ar fi fost foarte mare, insa in realitate compania a ajuns sa incaseze pe anumite tronsoane 30 milioane de euro pe kilometru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *