De la mama de acasa direct la student pe masa

Catalina Pancu

Cati dintre cei care au fost studenti in alt oras decat cel natal nu-si amintesc momentele in care asteptau pachetul de acasa? Mancare, carti, haine sau chiar bani, toate erau puse de parinti cu grija in genti, sacose sau cutii si asteptate cu nerabdare de copiii studenti.
Si acum sunt foarte multi parinti care „alearga” la tren, autobuz sau maxi-taxi, sa dea bani mecanicului, respectiv soferului, sa puna pachetul „pentru baiat” sau „pentru fata”. Insa alergatura poate fi astazi eliminata, cel putin in zona Moldovei. Pentru ca aici exista Posta Studenteasca.
Este vorba despre o afacere cu pachete pentru studenti, de la parinti, pusa la cale de doi tineri ieseni. Pe scurt: pachetele sunt ridicate de acasa de la parinti si duse direct la resedinta studentilor!

Curierat de weekend

Cu o idee originala si foarte practica, mult optimism si entuziasm, Liviu Anania (30 ani) si Catalin Jitaru (29 ani) si-au concretizat, la final de 2013, visul din studentie. „Imi amintesc cum stateam in frig si asteptam mancarea de acasa, din Suceava si Vaslui, la autogara. Ne-am gandit mereu cum am putea schimba lucrurile”, povesteste Liviu Anania. Absolventi ai Facultatii de Economie, fostii studenti au demarat curieratul de weekend din adresa in adresa. Rapid, eficient si ieftin, dar mai ales comod. „Ideea apartine unui prieten. Initial, toti trei trebuia sa punem umarul la dezvoltare, insa el a primit o oferta tentanta de munca si a preferat sa se retraga”, mai spune Liviu Anania, pe umerii caruia cade multa responsabilitate (si partenerul Catalin Jitaru e angajat la o multinationala, motiv pentru care acesta este nevoit sa mai „sara” cate un weekend).

De la emotia inceputului la 260 de clienti

Conceptul de Posta Studenteasca a fost pus in practica pe 25 octombrie 2013. „Am impartit pliante, ne-am facut reclama si am primit doua comenzi de la Bacau. De 100 lei am pus motorina si am incasat 10 lei pentru fiecare pachet”, spune, Liviu Anania zambind.
Nu s-au gandit la un profit imediat. Mai intai vor sa castige inima moldovenilor. Cu seriozitate si punctualitate, punctele lor forte. „Vrem sa facem un brand din Posta Studenteasca. De la doua-trei comenzi, am primit sase, opt, iar «bulgarele» s-a tot rostogolit. Deja avem o baza de date cu 260 de clienti constanti”, subliniaza tanarul.
Pachetele au marimi diferite si, pe langa mancare, au transportat televizoare, biciclete ori haine puse pe umerase. „Nu luam la kilogram, ci pe volum. Costa de la 3 la 15 lei, in functie de distanta parcursa si volumul pachetului”, explica Liviu Anania.

32 de comenzi la Husi

Ca sa faci fata unei asemenea afaceri, trebuie sa vrei sa inveti. Sa inveti chiar si fiecare straduta, fiecare scara de bloc. Si sa fii descurcaret, politicos, sa stii cand, cum si cat sa zambesti, sa conduci bine, sa vii exact la ora stabilita, nu mai devreme sau mai tarziu. Si sa vrei ca afacerea sa creasca.
„Am asteptat ca «bulgarele» sa creasca. Unele orase au crescut, altele nu”, spune tanarul afacerist. La Husi au deja peste 32 de comenzi, ceea ce inseamna, pentru doi oameni, intr-un interval de colectare de doua ore, patru minute de pachet. Nu e usor!
De aceea, tinerii afaceristi se gandesc la marirea echipei. „Cu doua masini si doua echipe, timpul livrarii va scadea la 45 de minute. Vrem sa micsoram intervalul de colectare si livrare”, explica Liviu Anania.

„Sunt super!”

Ghidati de GPS, tinerii merg din adresa in adresa, iar comunicarea prin telefon cu clientii este benefica. Au un tabel al comenzilor, preluate cu cel putin o zi inainte de plecare. „Mai sunt clienti care suna cand suntem deja pe traseu. Desi exista o clauza prin care am putea refuza pachetul, nu ne lasa inima. Omul se bazeaza pe noi”, spune Liviu Anania.
Iar oamenii sunt multumiti.  „Sunt super, foarte buni! Apelez la ei saptamanal si sunt extrem de multumita. Sunt respectuosi, punctuali. Solutia perfecta”, spune Dorina Ungurasu, din Bacau.
Nu doar parintii sunt multumiti. „Mama este foarte incantata, imi trimite in fiecare vineri pachet. Costa 10 lei si ajunge pachetul direct la usa”, spune si Razvan Aron (din comuna Zarnesti, judetul Neamt, student in Iasi).

Atentii de sarbatori

Ca orice firma care se respecta si pentru ca pretuiesc mult orice client, de sarbatori, tinerii patroni le trimit acestora mici atentii – ciocolate (de Craciun), flori (de 8 Martie). La solicitarea unei Asociatii non-profit au transportat bunuri si alimente pentru copiii defavorizati din Vladiceni. „Cei de la Vladiceni au ramas placut impresionati si ne-au multumit pentru ca, ajunsi acolo, ne-am jucat cu acei copii, am interactionat cu ei, am fost un fel de Mos Craciun pentru fiecare in parte”, rememoreaza Liviu Anania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *