• Aerian

Givt_business_passangers

Pasagerii de afaceri alcătuiesc o mare parte din totalul pasagerilor aerieni și nu sunt străini de problemele asociate zborului frecvent. Aceștia pot considera anulările și întârzierile ca doar o parte a muncii, dar ce se întâmplă cu problema compensării zborului pentru călătorii în afaceri?

Industria aviației s-a poziționat perfect pentru a face față globalizării și creșterii conexiunilor noi, dar această creștere uriașă a zborurilor a venit și cu o creștere a zborurilor care întârzie și care se anulează. În ciuda acestui fapt, gradul de conștientizare a creșterii compensațiilor în rândul pliantelor comerciale și de afaceri este redusă. Stiluri de viață hectice și lipsa de informații îi împiedică să solicite compensația de zbor legal îndreptățită. Există însă firme precum GIVT pentru a acționa pentru pasageri.

Am dreptul la o compensație pentru un zbor de afaceri întârziat?

În cazul zborurilor întârziate sau anulate, costul biletului și potențiala pierdere a afacerii este suportată direct de companii. Cu toate acestea, durerea de cap și inconveniența zborurilor întârziate și anulate sunt suferite de pasageri, iar aceștia au dreptul personal la compensații, chiar dacă angajatorii lor le-au rezervat biletele.

„Deși unele dintre aceste legi pot fi o durere de cap, altele ne protejează și ne dau drepturi. Reglementările UE oferă reguli clare privind compensarea zborurilor pentru zborurile întârziate sau anulate. Orice astfel de compensare se acordă persoanei al cărei nume este pe bilet, chiar dacă biletul a fost achiziționat de către un angajator sau de la o terță parte”, spune Piotr Rybicki, Manager pentru GIVT Business Development.

Cât de mare poate fi compensarea la care au dreptul pasagerii de afaceri?

Despăgubirile sunt datorate fiecărui pasager, indiferent de destinație și scop. Compensarea individuală este calculată pe baza distanței de zbor pentru zborurile întârziate cu 3 sau mai multe ore la destinație:

zboruri până la 1.500 km: 250 €

zboruri până la 3.500km: 400 €

zboruri peste 3.500km: 600 €

În cazul unui zbor anulat, clienții de afaceri sunt, de asemenea, protejați. Cu toate acestea, valoarea compensației poate coborî până la 50% dacă transportatorul îndeplinește anumite condiții, de exemplu: oferă o notificare adecvată de zbor anulat timpurie sau opțiuni alternative de zbor care ajung la destinație în limitele întârzierii.

Există și circumstanțe prin care o companie aeriană poate fi scutită de răspunderea pentru compensarea zborului. Aceste circumstanțe extraordinare pot include condiții meteorologice nefavorabile, personal de la solul aeroportului sau greve ale controlorilor de zbor, dar pot include și motive tehnice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *