Laszlo Borbely: Ma gandesc la un proiect prin care sa existe o taxa auto unica

„Din punctul meu de vedere, raman la ideea ca diferenta de bani pentru taxa auto sa se dea inapoi, sa se reduca valoarea taxei cu 20 – 30% plus ca plata taxei sa se faca la prima inmatriculare si pentru masinile intrate in circulatie inainte de anul 2007. O alta idee a mea este introducerea unei taxe de poluare pentru toata lumea. Este o varianta de viitor’, a mentionat Borbely.

Referitor la situatia actuala a taxei auto, oficialul a spus ca acordul ministerelor implicate este obtinut, iar dupa o ultima discutie cu primul ministru, Emil Boc, proiectul de lege va intra in sedinta de Guvern.

„Avem finalizat proiectul de lege si avem avizul ministerelor. Urmeaza sa avem o discutie finala cu premierul, dupa care vom intra in sedinta de Guvern. In 2010, au fost 110.000 de masini noi cumparate in Romania si 230.000 de masini second-hand, dintre acestea 41% fiind mai vechi de zece ani. In aceste conditii, statul roman nu putea sa nu-si permita sa reactioneze la acest lucru. Asa incat, cine aduce o masina in tara mai veche de zece ani, trebuie sa plateasca o taxa mai mare’, a explicat Borbely.

Proiectul de lege privind modificarea taxei auto, postat pe site-ul MMP, prevede introducerea unei metode de calcul care sa permita taxarea corecta si reala a poluatorilor, bazata pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsa de acestia, ajungandu-se astfel la reducere a taxei cu circa 30% fata de situatia actuala.

Totodata, posesorii de autovehicule echipate cu motor diesel prevazute cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonoma ”Registrul Auto Roman”, vor plati o taxa auto cu 25% mai mica.

Pe de alta parte, pentru masinile inscrise in Romania inainte de anul 2007 va trebui platita o taxa auto cu ocazia primei tranzactii, singurele autovehicule scutite de la plata fiind cele incadrate in categoria istorice sau cele acordate institutiilor publice de catre guverne straine sau organizatii internationale si organisme nonprofit sau de caritate, se precizeaza in Proiectul de lege

Potrivit documentului, atunci cand persoana care solicita inmatricularea sau transcrierea dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate face dovada datei primei inmatriculari a autovehiculului, taxa se calculeaza in functie de anul fabricatiei.

Totodata, taxa nu se plateste atunci cand autovehiculele sunt incadrate in categoria vehiculelor istorice, sunt acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate, prin donatii sau finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica sau confiscate ori intrate potrivit legii in proprietatea privata a statului si acordate cu titlu gratuit in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

In categoria sc?tirilor intra si autovehiculele destinate competitiilor sportive.

Taxa auto aplicabila si masinilor inscrise in tara inainte de 1 ianuarie 2007 se calculeaza in functie de emisiile de CO2, cilindre si norma de poluare.

Pe de alta parte, la capitolul restituirii diferentei de taxa deja achitata, se arata faptul ca pot solicita acest lucru cei care au platit taxa auto mai mare intre iulie 2008 si momentul actual.

In urma cu aproape trei luni, Curtea de Justitie a Uniunii Europene /CEJ/ a decis ca taxa pe poluare instituita prin reglementarea romana si care se aplica vehiculelor la prima inmatriculare, contravine dreptului comunitar. AGERPRES

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *