Pasajul subteran de la Razoare va fi construit deasupra metroului: din Drumul Taberei, direct la Eroilor

Pasajul rutier subteran din zona Razoare ar urma sa faca legatura intre cartierul Drumul Taberei si Cotroceni, soferii avand la dispozitie cate doua benzi pe fiecare sens de mers. Acesta pasaj face parte dintr-un proiect mai mare privind realizarea Nodului Intermodal Razoare – Calea 13 septembrie si dateaza din timpul mandatului lui Adriean Videanu.

Constructia Pasajului este luata din nou in discutie “luand in considerare  intensificarea traficului rutier in zona Razoare-Drumul Taberei, precum si atingerea pragului maxim al capacitatii de folosinta a retelelor de transport suprateran care produc blocaje rutiere” – se arata in Acordul de Cooperare dintre Primarie si Metrorex.

“Prin promovarea acestui proiect de hotarare se vizeaza fluidizarea si optimizarea traficului rutier, cresterea capacitatii de preluare a traficului, imbunatatirea conditiilor de deplasare pentru vehicule, cresterea gradului de siguranta a participantil0r la trafic si asigurarea respectarii conditiilor de protectie a mediului inconjurator in zona Razoare din sectorul6.” – se arata in expunerea de motive pentru semnarea acordului cu Metrorex, de catre Primaria Capitalei, ce a fost arpobata joi in Consiliul General.

“Pasajul de la Razoare va fi construit pe doua nivele: unul va face legatura intre Drumul Taberei si Eroilor, iar altul intre fosta Trafic Greu si Pasajul Basarab. Este o investitie necesara, deoarece intersectia Razoare, de fapt “stramtoarea Razoare” este cea mai vulnerabila zona din punct de vedere al traficului. Practic, intersectia blocheaza accesul spre oras a cel putin 100.000 de bucuresteni, adica cei care locuiesc in cartierul Drumul Taberei – Ghencea”, explica Videanu in 2007, inainte ca in zona sa fie introdus sensul giratoriu.

Proiectul a fost reluat in 2008 si de candidatul PDL la functia de primar general, Vasile Blaga, insa imediat dupa alegeri, el a fost dat uitarii.

Alaturi de Pasajul de la Razoare, in acest proiect a fost inclusa si realizarea magistralei 5 de metrou, de data aceasta. De altfel, proiectul de hotarare supus votului consilierilor generali prevede incheierea unui acord intre Primaria Capitalei si Metrorex in vederea realizarii lucrarilor aferente la pasajul subterna Razoare. „Noi trecem cu linia de metrou prin zona statiei de la Academia Militara, pasajul rutier fiind coliniar cu linia de metrou de pe magistrala 5, deasupra liniei de metrou. Daca noi tot sapam in zona, am zis sa lucram impreuna cu Primaria. Astfel, putem economisi niste bani”, a declarat pentru B365.ro Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex SA.

Oficiali din Primaria Capitalei au declarat pentru B365.ro ca inca nu se stie cum va arata exact proiectul, depinzand de modul in care va fi realizata galeria de metrou. In orice caz, se pare ca exproprierile necesare pentru realizarea proiectului au fost deja facute de catre Metrorex, spun aceiasi oficiali. b365.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *