Procedura de privatizare a CFR Marfa a fost reluata

„Pentru a participa la negocierea pe baza de oferte preliminare si neangajante, toti cei trei investitori inscrisi pe „Lista scurta” au depus plicurile care ar trebui sa contina documentatiile de participare, in termenul prevazut in anunt. Documentatia depusa de investitori ar trebui sa cuprinda oferta preliminara si neangajanta si comentariile asupra Contractului de vanzare-cumparare de actiuni, inclus in Dosarul de Prezentare”, se precizeaza intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor, remis miercuri AGERPRES.

Pentru a participa la utima etapa, licitatia cu oferta in plic, documentele de participare trebuie depuse pana cel tarziu in data de 19 iunie 2013, ora 12.00, acest termen fiind unul de decadere.

In data de 20 iunie, la ora 11.00, la sediul MT, Comisia de Privatizare va deschide plicurile cu documentele ofertantilor prezenti si va stabili castigatorul.

Privatizarea CFR Marfa se realizeaza printr-o procedura de vanzare de actiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constand in negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, urmata de licitatie cu oferta in plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.

In prima faza, toate ofertele celor trei investitori, care se afla si acum pe lista scurta,au fost respinse ca fiind incomplete, potrivit ministrului Transporturilor.

Grup Feroviar Roman, companie detinuta de Gruia Stoica si Vasile Didila, este o societate cu capital social integral privat, care presteaza servicii de transport feroviar de marfuri si servicii conexe transportului feroviar. GFR exploateaza un parc de 8.000 de vagoane si 260 de locomotive. In asociere cu CFR Marfa in societatea Rolling Stock, GFR a inregistrat, in 2012, un profit de 4,5 milioane euro.

Transferoviar Grup este o companie infiintata in 2003, al carei obiect de activitate este asigurarea serviciilor de transport/logistica feroviara si manevra feroviara de marfa, gestionarea de infrastructura feroviara, constructia de cai ferate, drumuri si autostrazi. Societatea, care activeaza atat pe piata din Romania cat si la nivel international, este implicata in dezvoltarea infrastructurii feroviare private, in acest moment avand in executie terminalul de containere din Aiud.
Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria este un fond de investitii din Austria, fondat in 1957, administrand active de peste 2 miliarde de euro in domenii cum ar fi managementul activelor, investitii, fuziuni si achizitii, restructurari, dezvoltare rezidentiala. Donau-Finanz este calificat in faza finala a procesului de privatizare a unitatii de transport de marfa a Cailor Ferate Bulgare (BDZ) – BDZ Freight Services.

OmniTRAX este una dintre cele mai mari companii private de cai ferate din America de Nord, potrivit propriei pagini de Internet.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *