Recunoasterea importantei sectorului logistic, ceruta de reprezentantii sectorului

O problema de perceptie

Alianta pentru Logistica Europeana (Alliance for European Logistics – AEL), ai carei membri sunt BASF, CEVA Logistics, Deutsche Post DHL, IVECO, Group Carrefour, Air France KLM Cargo si Michelin, sustine ca sectorul pe care il reprezinta poate fi considerat cel mai mare sector industrial din UE, cu venituri de ordinul miilor de miliarde de euro, mult mai mari decat industria auto sau cea chimica. In acest context, Frank Appel, CEO al Deutsche Post DHL, considera ca majoritatea factorilor de decizie politici si autoritatile cu rol de reglementare inca percep logistica drept transport de marfa cuplat cu depozitare si alte procese adiacente, fara a constientiza dimensiunea macroeconomica reala a serviciilor logistice. Problema perceptiei gresite se regaseste insa si la nivelul consumatorilor, care nu constientizeaza importanta logisticii. Daca ar exista o perceptie corecta, AEL sustine ca ar fi posibila chiar si influentarea comportamentului de cumparare cu ajutorul unor argumente referitoare la solutiile logistice utilizate de un producator.

 

Eforturi pentru legi bine fundamentate

Reprezentantii sectorului logistic au concluzionat ca forurile decizionale ale UE nu pretuiesc indeajuns de mult contributia logisticii ca industrie la cresterea economica si ocuparea fortei de munca, descurajand astfel cresterea competitivitatii afacerilor europene. Apreciind crearea unui departament dedicat logisticii in cadrul directoratului Comisiei Europene responsabil cu politica in transporturi (DG TREN), pozitia comuna a AEL este ca strategia comunitara de incurajare a unei modalitati de transport in detrimentul alteia poate avea mici efecte benefice dar risca sa creeze in acelasi timp mari probleme atunci cand se ia in considerare imaginea de ansamblu. AEL a sugerat inclusiv necesitatea infiintarii unui think-tank dedicat logisticii in Parlamentul European, pentru a ajuta la promovarea unor prevederi legislative adaptate la interesele furnizorilor si clientilor de servicii logistice. Cu ajutorul acestui think-tank cu rol de generator de solutii, furnizorii de servicii logistice spera sa contureze un plan de actiune cu masuri si termene clare, care ar putea fi insusit de Comisia Europeana.

 

Logisticienii militeaza pentru altfel de investitii

Dincolo de eforturile in directia imbunatatirii cadrului legislativ, AEL spera sa determine bineinteles si o redirectionare a finantarilor alocate dezvoltarii transporturilor. Daca ar fi perceputa corect, la adearata dimensiune, si ar exista si o legislatie dedicata, problema banilor ar fi insa ca si rezolvata, iar rezultatul ar putea fi o dezvoltare fulinanta, cum s-a intamplat cu tehnologia informatiei si comunicatiilor la inceputul anilor ‘90. „Este nevoie de mai multe investitii in sisteme de management al transporturilor pentru a imbina eficient operatiunile diferitelor modalitati de transport. Nu ar trebui sa existe o competitie acerba intre diferite modalitati de trasport pentru ca, pana la urma, avem nevoie de toate“, a declarat Georg Wellinghoff, Global Procurement & Logistics Senior Vice President in cadrul BASF. Necesitatea concentrarii investitiilor in alte directii decat cele clasice este recunoscuta si de Zoltan Kazatsay, director general adjunct in cadrul DG TREN: „Construirea de infrastructura de transport noua pentru a rezolva problema congestiei este prea scumpa si nu exista nicio garantie ca va rezolva cu adevarat aceasta problema. Aplicatiile software dedicate logisticii sunt cheia viitorului“.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *