Succesul Transport Logistic Munchen, un semnal pozitiv in vremuri tulburi

Cei 1.760 de expozanti din 55 de tari au atras, in intervalul 12-15 mai, circa 48.000 de vizitatori, cu mult peste asteptarile organizatorilor, avand in vedere dificultatile intampinate de transportatori din cauza crizei. „In aceasta perioada dificila, sectorul transporturilor a demonstrat intr-o maniera impresionanta ca este flexibil, inovator si orientat spre viitor“, a declarat Eugen Egetenmeir, membru in conducerea Messe München, gazda Targului International pentru Logistica, Telematica si Transport – Transport Logistic 2009.

 

Optimism curmat de problemele prezentului

„Interesul extraordinar pentru manifestarea din acest an reprezinta un semnal pozitiv pentru intregul sector al transporturilor si serviciilor conexe. Targul a transmis un imbold foarte clar, exact ceea ce avem nevoie acum“, a declarat Wolfgang Tiefensee, ministrul german al Transporturilor. Convingerile optimiste nu au fost exprimate doar de autoritati, ci si de majoritatea participantilor la targ, potrivit unui sondaj derulat de organizatori: 70% dintre expozanti si 58% dintre vizitatori s-au aratat increzatori ca economia globala isi va relua cresterea in cel mult doi ani.

Reprezentantii asociatiei germane a expeditorilor si logisticienilor (Deutscher Speditions- und Logistikverband – DSLV) au fost insa mai rezervati, apreciind ca, deocamdata, declinul economic se resimte puternic in registrele de comenzi ale companiilor implicate in livrarea marfurilor de la furnizori la consumatori. Astfel, sectoare importante pentru logisticieni si expeditori, cum ar fi industriile auto, chimica si siderurgica si-au restrans comenzile de transport la un nivel nemaiintalnit, in timp ce logistica bunurilor de larg consum nu a avut de suferit la fel de mult. Principalele efecte actuale ale acestei situatii sunt intetirea concurentei intre transportatori si o presiune enorma asupra tarifelor. „Carausii rutieri au redus tarifele cu pana la 10, 20 sau chiar 30%, dar toate modalitatile de transport sufera din cauza crizei. In mod particular, puternic afectat este transportul feroviar, din cauza costurilor fixe mai mari. Un razboi al tarifelor cu operatorii rutieri a dus la reducerea semnificativa a expeditiilor de vagoane izolate, iar problemele cailor ferate sunt accentuate si de dependenta de anumite industrii. In aceste conditii, reduceri de activitate de 30% sunt obisnuite pentru companiile de transport feroviar“, a explicat Michael Kubenz, presedintele DSLV.

 

Interes maxim din partea transportatorilor romani

Romania a fost reprezentata la targ printr-un stand al portului Constanta, reprezentantii Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime oferind informatii despre planurile de dezvoltare ale portului, oportunitatile si facilitatile pe care le ofera celor care isi desfasoara afacerile pe platforma portuara dar si clientilor acestora, investitiile in derulare sau planificate si avantajele pe care le au cei care introduc Constanta in circuitul transportului de marfuri. Potrivit unui comunicat al CN APM Constanta, standul a atras numerosi vizitatori interesati de facilitatile portuare romanesti.

Si in domeniul transportului fluvial s-au conturat colaborari internationale implicand parteneri din Romania: Eco Danube, EDDSG/MAHART si Touax Rom au anuntat planuri concrete pentru initierea de servicii de transport RO-RO pe Dunare, intre porturile Deggendorf si Enns, respectiv Giurgiu si Ruse. Initial, pe aceasta ruta, ce poate fi parcursa in 10 zile, vor fi utilizate doar doua barje, care vor transporta tractoare, combine agricole, utilaje speciale de ridicat si automobile. In plus, Touax a anuntat si iminenta lansarii unor servicii regulate de transport containerizat cu barje autopropulsate specializate avand o capacitate maxima de 144 de TEU, adaptate conditiilor specifice de navigatie pe Dunare.

Transportul autohton pe calea ferata a fost reprezentat la targ de CFR Marfa, Grampet si International Railway Systems, delegatii primilor trei operatori feroviari de marfa din Romania cautand sa-si intareasca pozitia pe piata europeana, dar si pe cea locala, prin identificarea unor noi parteneri de afaceri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *