• Logistică

 

goodyear

Ideile din spatele a două concepte expuse de Goodyear Tire & Rubber Co. în această săptămână la ediția 85 a Salonului Internațional Auto de la Geneva ar putea schimba radical rolul mașinii și al anvelopelor în viitor.
Deși cele două anvelope prezenate sunt doar la stadiul de concepte, tehnologii futuriste provoacă imaginația și aruncă câteva raze de lumină asupra a ceea ce ar putea fi întrezărite la orizont de aici ca inovații practice.
Primul concept, numit “BHO3”, oferă posibilitatea de a schimba bateriile mașinilor electrice prin transformarea căldurii generate de rostogolirea unei anvelope în energie electrică. Cel de-a doilea concept, numit “Triple Tube”, conține trei tuburi care ajustează presiunea aerului în anvelopă ca răspuns la schimbarea condițiilor de drum, livrând noi niveluri de performanță și versatilitate.
“Aceste anvelope concept reimaginează rolul pe care anvelopele l-ar putea juca în viitor”, a spus Joe Zekoski, vicepreședinte senior la Goodyear și CTO. “Noi ne imaginăm un viitor în care produsele noastre devin din ce în ce mai integrate cu vehiculul și cu consumatorul, mai prietenoase cu mediul înconjurător și mai versatile.”

BHO3

Aceste anvelope generează electricitate prin acțiunea materialelor în interiorul anvelopei care captează și transformă energia creată prin căldură atunci când se flexează în timpul rostogolirii în condiții normale de condus. Materialele folosite ar optimiza capacitățile de generare de electricitate ale anvelopei, precum și rezistența la rulare.

Atât timp cât cererea pentru mașini electrice este în creștere, această tehnologie are potențialul de a contribui semnificativ la găsirea unei soluții la provocările legate de mobilitatea viitorului. Această tehnologie vizionară pentru construcția anvelopelor ar putea elimina anxietățile pe care pasionații de mașini electrice le au în legătură cu acestea.

Triple Tube

Această anvelopă prezintă trei tuburi în interiorul anvelopei. Tuburile sunt localizate dedesubtul benzii de rulare și în apropierea umerilor dinstre interiorul și exteriorul anvelopei, precum și în apropierea centrului acesteia. Anvelopa eliberează, în baza unei pompe interne care mișcă aerului, aer din camera principală în cele trei camere individuale, sau în cele trei tuburi. Anvelopa se ajustează automat – de una singură – în trei poziții în funcție de condițiile de drum.

  • Poziția Eco/Safety – cu un nivel maxim al presiunii în cele trei tuburi – oferă o rezistență la rulare scăzută.
  • Poziția Sporty – cu un nivel redus al presiunii în tubul situat în apropierea umărului lateral dintre interiorul anvelopei – oferă o mai bună manevrabilitate pe uscat printr-o pată de contact optimizată.
  • Poziția Wet Traction – cu o presiune maximizată în tubul central al anvelopei – furnizează o rezistență sporită la acvaplanare prin intermediul unei ridicături în centrul anvelopei.

Deși aceste trei anvelope sunt concepte ale viitorului, Zekoski spune că ele reprezintă un aspect esențial al strategiei Goodyear’pentru inovare, ce insuflă spre viitor și inspiră mentalitatea echipelor de cercetare și dezvoltare ale companiei.

“Este mai important ca oricând pentru noi să rămânem ferm ancorați în acest proces de inovare pe care îl dezvoltăm în spatele liniilor de piață, care ne obligă să rămânem centrați și să anticipăm evoluția rapidă a nevoilor consumatorilor noștri”, a spus Zekoski.
Pe lângă aceste anvelope concept, Goodyear introduce de asemenea la Salonul Internațional Auto de la Geneva o anvelopă care poate fi o soluție reală la provocările mobilității societale de astăzi: mult premiata anvelopă de vară EfficientGrip Performance ca prezintă ratingul A atât la rezistența la rulare, cât și la aderența pe carosabil umed, conform etichetei UE pentru anvelope. Noile anvelope EfficientGrip Performance disponibile pe piață în opt dimensiuni care au ratingul AA oferă consumatorilor o opțiune pentru a influența pozitiv performnața legată de protejarea mediului înconjurător și de siguranță prin reducerea consumului de carburant al mașinii și prin scurtarea distanțelor de frânare pe carosabil umed față de anvelopele cu ratinguri mai mici confiorm aceleiași etichete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *