Transportatorii: Cine este interesat de afacerea cu anvelope de iarna?

,,In majoritatea tarilor europene, cu exceptia tarilor nordice, masura are caracter de recomandare’, spune Stefanescu.

Conform proiectului de OUG propus de Guvern, spune presedintele COTAR, masura vizeaza in mod preponderent vehiculele utilizate in transport, cu masa de peste 3,5 tone. In aceasta categorie exista o gama variata de marci, pentru care nu se fabrica anvelope de iarna.Totodata, perioda de aplicabilitate, stablita intre 1 noiembrie – 31 martie, nu corespunde realitatilor climatice ale Romaniei, fiind suficient de multe zile in acest interval de timp, in care starea drumului nu impune utilizarea anvelopelor de iarna.
,,In majoritatea tarilor europene, cu exceptia tarilor nordice, masura are caracter de recomandare’, spune Stefanescu.

Conform proiectului de OUG propus de Guvern, spune presedintele COTAR, masura vizeaza in mod preponderent vehiculele utilizate in transport, cu masa de peste 3,5 tone. In aceasta categorie exista o gama variata de marci, pentru care nu se fabrica anvelope de iarna.Totodata, perioda de aplicabilitate, stablita intre 1 noiembrie – 31 martie, nu corespunde realitatilor climatice ale Romaniei, fiind suficient de multe zile in acest interval de timp, in care starea drumului nu impune utilizarea anvelopelor de iarna.
COTAR atrage atentia Guvernului ca, efortul investitional, pentru operatorii de transport, este foarte mare, iar termenul de aplicabilitate este mult prea scurt, fapt ce-i va obliga pe agentii economici din transporturi sa-si restranga imediat activitatea, fie sa apeleze la credite impovaratoare, ceea ce va conduce la falimentul firmelor, la trecerea angajatilor in somaj, la presiuni majore pe Legea bugetului social.

,, Nu vedem graba de a aplica aceasta OUG de echipare a mijloacelor de transport cu anvelope de iarna intr-un termen de 15 zile de la aparitia actului normativ. Pentru cele peste 5,3 milioane de autovehicule inmatriculate sunt necesare peste 22 milioane de anvelope care trebuie vandute rapid. Cine este interesat de aceasta afacere. Avem convingerea ca masura preconizata vizeaza mai mult alte interese decat interesul cresterii sigurantei circulatiei, asa cum reiese chiar din nota de fundamentare,’ sustine Vasile Stefanescu, presedinte COTAR.

COTAR cere primului ministru sa nu adopte un asemenea document, care acum se afla in proiect la MTI si propune ca prevederile sa fie incluse in legea transporturilor si sa urmeze calea dezbaterii in Parlament. capital.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *