• uncategorized

 

Fara nici o exagerare, Logan a dezvoltat o adevarata industrie paralela a transporturilor rutiere si maritime, coordonata de un sector logistic extrem de bine pus la punct. Florin Pana, seful Directiei Logistice de la Dacia descrie cat se poate de elocvent dezvoltarea unei ramuri noi a producatorului din Pitesti: „Dacia a aflat de logistica dupa 1998, cand a venit Renault. Ne uitam in DEX si am vazut ca era ceva legat de armata”.

Furnicar de camioane

Acum, uzina de la Mioveni „inghite“ anual 3.000.000 metri cubi de produse, transportate de 3.000 de camioane care aduc de la la cei 115 furnizori din toata tara piese pentru a alimenta productia. Parcul auto greu aflat la dispozitia fabricii este si mai mare pentru transportul international. Pentru cei 426 furnizori din strainatate se folosesc 11.200 de camioane, care fac curse regulate spre si dinspre uzine din Franta, Spania, Rusia, Turcia etc. Eforturile depuse de anonimii soferi de camion pentru ca Logan sa existe sunt uriase. Un TIR incarcat cu  subansamble Logan (echivalentul unui container) face 7 zile pana in Rusia si sunt 6.100 de astfel de curse anual. Pana la uzina Logan din Iran, un camion face 20 de zile, in fiecare an fiind efectuate 1.700 de astfel de transporturi pe taram asiatic. Zilnic, 250 de camioane vin sau pleaca de la Mioveni, iar amploarea acestei activitati este ilustrata de faptul ca 70% din valoarea unui Logan il reprezinta drumul pieselor furnizate, potrivit celor spuse de François Fourmont, directorul general al Dacia.

Doua trenuri pe saptamana

Unii s-ar putea intreba daca merita efortul sau daca nu existau alternative mai ieftine. Tot Fourmont ne-a dat si raspunsul: „Daca am plati un avion pentru a ne transporta piesele in Rusia – nu avem curajul sa ne gandum la Columbia! – am putea fabrica foarte usor un Ferarri cu acesti bani!“. Exista situatii limita, in care una dintre fabricile Logan din Maroc, Columbia sau Brazilia risca sa-si opreasca activitatea daca nu primeste imediat piesele necesare de la Mioveni. In aceste conditii, se apeleaza la avioane, iar costurile unui transport pot depasi 200.000 de Euro.

Pe langa flota uriasa de camioane pe care o are la dispozit ie, Dacia intretine transporturi feroviare si maritime de anvergura la fel de mare. Practic, exportul de Logan depinde de portul Constanta. In fiecare saptamana, doua garnituri de tren transporta 40 de containere cu cate 20 de tone de piese in port. Acestea pleaca pe mare pana in Columbia (2.100 de containere anual, o cursa durand intre 27 si 42 de zile), Brazilia (110 containere, distanta fiind parcursa in 35 de zile) sau Maroc (1.700 de containere pe an, fiecare cursa insemnand 20 de zile pe mare). De anul acesta, s-au adaugat pe lista destinatiilor India si Africa de Sud.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *