COTAR: „Eliminarea taximetriei va afecta peste 150.000 de familii, însumând peste 600.000 de persoane”

taxi10

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) atrage atenția asupra gravelor erori de interpretare a legislației, de către politicienii români. “Noi, transportatorii autorizați, asistăm astăzi la un circ electoral în care politicieni din aproape toate partidele militează pentru încălcarea cu bună știință a Legii taximetriei, doar pentru a se face loc pe piața din România unor firme care încalcă cel puțin trei legi ale statului român: Legea taximetriei, Codul Muncii și Codul fiscal. Sub pretextul că duc transportul rutier de persoane în era tehnologiei, companiile de ridesharing nu fac altceva decât să-și umple propriile buzunare cu zeci de milioane de euro, în timp ce bugetele statelor pe care le piratează scad simțitor, iar drepturile lucrătorilor se elimină din așa-zisa relație de «parteneriat» cu șoferii bucuroși că le rămân câțiva bănuți în plus în buzunar, dar nu se gândesc la consecințele pe termen scurt mediu și lung: lipsa asigurărilor de sănătate, mai ales dacă ar avea nevoie de spitalizare; lipsa cotizației la pensie, care îi va adăuga pe lista acelor pensionari cu venituri sub nivelul subzistenței, peste 10, 15 sau 20 de ani”, se arată într-un comunicat de presă al COTAR.

Confederația consideră că Uber își desfășoară activitatea de 4 ani ilegal în România, face transport de persoane fără nicio autorizație, obține venituri ilicite și duce toți banii încasați pe o aplicație, în conturi din afara țării: “Au pretins că nu înseamnă transport rutier de persoane transportarea persoanelor din punctul A în punctul B, cu ajutorul unei aplicații cu tarife dinamice. Eludează Codul fiscal, fraudează bugetul consolidat al statului, cu sute de milioane de euro”.
”Nu știm dacă toți cei care insistă pentru această OUG pentru «transport alternativ» înțeleg ce fac alți colegi ai lor, care sunt direct interesați de apariția acestei schimbări legislative, în interes personal, nu știm dacă toți cei care susțin binefacerile Uber înțeleg problemele fiscale sau măcar dacă știu că Uber încasează bani și cash, fără a putea emite bon fiscal, nu știm câți dintre susținători cred că e bine să fii «cool» și în pas cu moda sau cu tendințele, drept pentru care se înscriu în «trend», și câți au cu totul alte interese, dar ce am observat noi este faptul că toți vorbesc în necunoștință de cauză și sfidând însăși ideea de legislație, deși vor să conducă țara”, se mai arată în comunicatul de presă COTAR.
„Eliminarea taximetriei va afecta peste 150,000 de familii, însumând peste 600.000 de persoane. Așa cum am declarat și la întâlnirea de la Guvern, din data de 21 martie, dacă tot se dorește un transport alternativ, poate fi introdus un capitol distinct în legea 38/2003, unde să se prevadă și această activitate, dar să fie limitată, să respecte aceleași reguli ca și noi, în ceea ce privește autorizarea, controlul și fiscalizarea, controlul autorităților în drept, precum și numărul limitat de mașini. Altfel, înseamnă ca suntem o țară comandată de niște grupuri de interese care-și fac legi cu ajutorul politiccienilor români. Și este foarte posibil să se descopere ale cui sunt interesele, dacă analizăm anumite legături (de familie și nu numai) între politicienii susținători ai Uber și persoanele de la conducerea companiei din România, dar și între patronii Uber și anumiți politicieni români care se pot  lăuda cu susținerea internațională”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *